Göteborgav Filip KruseKommunen öppnar för miljardtillskott till VästlänkenAttenius: ”Vi har byggt en Hisingsbro. Då får de bygga sin tunnel – det är deras ansvar.”
Göteborgav Jacob OhlsénDe nås inte av Transportstyrelsen – slipper undan trängselskattenNås inte av Transportstyrelsen: ”Vi kan själva inte identifiera dem.”
Göteborgav Filip KruseGöteborgs pengar används till Västlänken – mot kommunens viljaJonas Attenius (S) upprörd: ”Det ska Trafikverket ge sjutton i.”
DebattVansinnet med Västlänken måste få ett slutKranskommunerna behöver en fungerande centralstation och göteborgarna behöver en fungerande spårvagns- och busstrafik, skriver debattörerna.
DebattVi behöver bryta bilberoendet i stanSatsningar på alternativa färdmedel – kollektivt, med cykel och till fots behöver stärkas, skriver företrädare från Naturskyddsföreningen.
Göteborgav Filip KruseVästlänken måste få mer pengar i början av nästa årPengarna slut inom ett par månader.
Göteborgav Filip KruseVästlänkens finansiering förhandlas – jakten på fler miljarder inleddKan bli 7 miljarder dyrare – någon måste öppna plånboken om tunneln ska bli klar.
Göteborgav Filip Kruse, Filip PerssonVästlänkens budgethål motsvarar tio år till med trängselskatt Åtta miljarder kronor behövs – notan ska förhandlas i höst.
Fria ordGöteborg tjänar på bilindustrin men motverkar bilismDet är förvånande att inte bilindustrin agerar trots allt, skriver signaturen Irriterad besökare.
Ledareav Håkan BoströmTrängselskatten ska reglera trängsel – inget annatAtt höja biltullarna för att bekosta inflationsdrivna fördyringar av Västlänken blir en orättvis pålaga på arbetspendlare som själva sett sin köpkraft krympa.