DebattVi behöver bryta bilberoendet i stanSatsningar på alternativa färdmedel – kollektivt, med cykel och till fots behöver stärkas, skriver företrädare från Naturskyddsföreningen.
Göteborgav Filip KruseVästlänken måste få mer pengar i början av nästa årPengarna slut inom ett par månader.
Göteborgav Filip KruseVästlänkens finansiering förhandlas – jakten på fler miljarder inleddKan bli 7 miljarder dyrare – någon måste öppna plånboken om tunneln ska bli klar.
Göteborgav Filip Kruse, Filip PerssonVästlänkens budgethål motsvarar tio år till med trängselskatt Åtta miljarder kronor behövs – notan ska förhandlas i höst.
Fria ordGöteborg tjänar på bilindustrin men motverkar bilismDet är förvånande att inte bilindustrin agerar trots allt, skriver signaturen Irriterad besökare.
Ledareav Håkan BoströmTrängselskatten ska reglera trängsel – inget annatAtt höja biltullarna för att bekosta inflationsdrivna fördyringar av Västlänken blir en orättvis pålaga på arbetspendlare som själva sett sin köpkraft krympa.
Fria ordSvårt att fortsätta på jobbet om trängselskatten höjsFöretag som är beroende av bilburna anställda lär få problem att hitta anställningsbar personal, skriver signaturen Trött.
Göteborgav Filip KruseTrängselskatten i Göteborg kan höjasTrafikverket: Prisutvecklingen ökar väldigt mycket nu.
Västsverigeav Tobias SandblomStyckmordet i Kungsbacka lämnas över till Kalla fallUtredningen lämnas över till gruppen för Kalla fall.
DebattInga belägg för att Sverige är genomsyrat av rasismI dagsläget saknas tillförlitliga fakta kring rasismens utbredning och vem som blir utsatt i Sverige