Scenav Sandra GrehnDe sjunger så att smärtan från förtrycket hörsI ”Nomad” på Folkteatern skildras samers och romers historia med hänförande musik, skriver Sandra Grehn.
Scenav Lis Hellström SveningsonRecension: ”Sibyl” av Iraqi bodies på Teater TrixterLis Hellström Sveningson ser Iraqi bodies ”Sibyl” på Teater Trixter.
Scenav Mikaela BlomqvistRecension: ”Intet” på MasthuggsteaternMasthuggsteaterns nya pjäs kretsar kring en niondeklassare som slutar med allt.
Scenav Maria Domellöf-WikRecension: ”Den lilla sjöjungfrun – the musical” i Partille Arena Showen kränger vilt mellan kostymdrama, barnteater och bombastisk schlager.
Scenav Mikaela BlomqvistVi använder våld för att hålla skräcken i schackI den skotska enaktaren ”Stuntman” på Folkteatern utforskas manligt våld. Det blir förvånansvärt rörande, skriver Mikaela Blomqvist.
Scenav Sandra GrehnRecension: ”Tipping point” med Cirkus CirkörI ”Tipping point” hänger artisterna i håret och sjunger opera under livsfarlig akrobatik.
Kulturav Mikaela BlomqvistRecension: Göteborgs dramatiska teater – ”Den sårade divan”Rapp, rolig och rörande föreställning befriad från feministisk infotainment.
Scenav Lis Hellström SveningsonRecension: ”Ovo” av Cirque du soleil på ScandinaviumLis Hellström Sveningson ser fantasikryp studsa, svinga och dansa sig fram i konstnärligt hisnande akter.
Scenav Mikaela BlomqvistRecension: ”Skönheten i kaos” på Folkteatern Frida Röhl tar hjälp av en magiker för att iscensätta essän ”Skönheten i kaos”.
Scenav Magnus HaglundRecension: Barbara Hannigan med GSO Öppnar inre lyssningsrum tillsammans med Göteborgssymfonikerna.