Hamburgerjättens galna burgare – med 20 skivor ost

En burgare med extra ost? Thailändska Burger King har tagit den förfrågan till en extrem nivå. Deras nya kampanj med en 20-skivors vegetarisk ostburgare har blivit viral på sociala medier, men med blandade smakrecensioner.
– Den var flottig. Men jag skulle köpa den igen, säger thailändaren Panupol Pladrakza.

ANNONS
|

Under en begränsad period på Burger King i Thailand går det att beställa en vegetarisk burgare med extra ost. Extra, extra mycket ost.

För 100 thailändska baht, motsvarande ungefär 30 kronor, kan man beställa en cheeseburgare som består av bröd och 20 ostskivor. I Thailand marknadsförs den under namnet ”den äkta ostburgaren”.

– Den passar bra för folk som älskar ost, men den är inte super. Man måste lägga till lite kött eller mer ketchup, säger Panupol Pladrakza till GP.

– Jag älskar ost, men åt bara hälften. Jag tyckte den var flottig. Men jag skulle köpa den igen.

ANNONS

På sociala medier har burgaren blivit en succé. I videor och inlägg delar människor med sig av sina smakupplevelser, som varierar från att den var god till att det var alldeles för mycket.

På tisdagen fick en Burger King-restaurang i Bangkok sluta sälja burgaren för att kunna försäkra sig om att man skulle ha tillräckligt med ostlager kvar för andra burgare, rapporterar CNN.

Svenska Burger King: ”Kan bli en diskussion efter sommaren”

Den maffiga ostburgaren har inte undgåtts av svenska Burger King, som sett uppståndelsen på sociala medier.

Men än så länge får man resa till Thailand för att få tag på en. Enligt svenska Burger King går det nämligen inte i dagsläget att beställa en sådan burgare på deras restauranger, utan de hänvisar till sin vanliga meny.

Just nu finns det inte heller planer på att lansera ett liknande koncept, menar Anna Bergstedt, marknadsdirektör för Burger King i Skandinavien.

Däremot kan det bli en diskussion efter sommaren.

– Vi utvärderar hela tiden vår meny och kommer ständigt med nyheter, just nu finns det ingen plan för en likadan burgare i Sverige – men man vet aldrig, säger Anna Bergstedt.

– Vi ser att ost och även bacon gillas av våra konsumenter i Sverige så någon modifierad variant med fokus på ost är inte omöjligt att det dyker upp på menyn längre fram.

ANNONS

LÄS MER:6-åring lånade pappas mobil – beställde hämtmat för 10 000 kronor

LÄS MER:Här ska all reklam för kött förbjudas

LÄS MER:Så smakar nya ”ryska McDonalds”

ANNONS