Den 11 februari 2024 är det dags för Super Bowl. Då lanserar CBS Sports för första gången en alternativ sändning som riktar sig till barn: nämligen Super Bowl LVIII.
För första gången sänds Super Bowl på barnkanalen Nickelodeon, utöver den vanliga sändningen som inte kommer påverkas något sätt.
Detta kommer inte bli det enda samarbetet mellan parterna under säsongen 2023-24, då Nickelodeon även väntas sända NFL Nickmas Game på juldagen. Då ställs Las Vegas Raiders mot Kansas City Chiefs.
TOUCHDOWN! @49ers set off the slime cannons at our #NickWildCard game pic.twitter.com/jTevaZyYx0
— Nickelodeon (@Nickelodeon) January 16, 2022
Fler detaljer om Nickelodeons Super Bowl-sändning kommer att avslöjas vid ett senare skede.
Lyckade samarbeten ihop innan
Parterna har även samarbetat innan och sett till tittarsiffrorna har det varit framgångsrikt.
Den 16 januari 2022 sände Nickelodeon en match mellan Dallas Cowboys och San Francisco 49ers. Det snittade 41.496 miljoner tittare, vilket betyder att det är den mest sedda wildcard-matchen i NFL på sju år.
I den sändningen fick tittarna se flera tecknade effekter i bildskärmen under matchens gång, till exempel kanoner som sköt ur sig grönt slem när lagen hade gjort touchdowns.
LÄS MER:Travis Kelce vill träffa Taylor Swift
LÄS MER:Magnus White, 17, dog under träning
LÄS MER:Alexander Wennberg utsatt för sexuella trakasserier på TikTok