TV4 svarar på kritiken efter SHL-premiären

Många tittare fick SHL-premiären bitvis förstörd av teknikstrul. Nu svarar TV4 på den massiva kritiken mot deras app.
”På det stora hela är vi nöjda”, skriver kanalchef Jens Håkansta i ett mejl till GP.

ANNONS
|

Under torsdagen var det tvåfaldig premiär. Till att börja med var hockeysäsongen åter tillbaka och full omgång av SHL stod på menyn.

Sände, för första gången, gjorde TV4 Play.

Som bekant finns inte C More kvar längre, utan den gamla plattformen har sammanstrålat med TV4.

Premiärsändningen fick dock en hel del kritik på sociala medier. Många tittare valde att yttra sitt missnöje mot den nya tjänsten. Bland annat ska det rört sig sändningar som ska ha laggat eller lagt av. I vissa fall ska appen inte funkat över huvud taget.

”Vilket skämt. 11 sekunder kvar av förlängningen ger TV4 play upp. Sen finns inte ens matchen kvar på sajten. Vad är det här för skit?”, skriver en användare på plattformen X.

ANNONS

TV4 svarar på massiva kritiken

När GP söker TV4 för kommentar ber kanalen om att få frågorna via mejl.

Via mejl får de flera frågor, bland annat om hur de skulle sammanfatta kvällen, hur de ser på kritiken de fått och vad det är som har gått fel. De får även frågan ifall sändningarna kommer funka bättre på lördag, då det återigen är full omgång i SHL.

Jens Håkansta, kanalchef på TV4, återkommer då med följande svar:

”På det stora hela så är vi nöjda, men det stämmer att TV4 Play, på vissa plattformar, hade utmaningar med sändningen under en kort stund under gårdagens SHL-premiär. Vi åtgärdade snabbt problemet och gör vårt yttersta för att säkerställa att alla våra tittare får bästa möjliga upplevelse oavsett var och hur de tittar.”

LÄS MER:Smygläsning: Johnssons sportguide spår SHL-säsongen

LÄS MER:Så blir nya TV4 Play när C More försvinner

LÄS MER:TV4-chefen: "Jag tror att alla blir nöjda"

LÄS MER:Därför försvinner så många program från TV4

ANNONS