Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt GP
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
Christofer Ahlqvist
Christofer Ahlqvist

Allt fler väljer att läsa GP digitalt

Göteborgs-Postens satsning på kvalitetsjournalistik ger resultat. Allt fler väljer att ta del av GP:s journalistik digitalt.
– Det är glädjande att vår satsning på fördjupande kvalitativ journalistik lönar sig direkt, säger GP:s chefredaktör Christofer Ahlqvist.

GP har satsat på digital kvalitetsjournalistik och nu ger det resultat. I både mobil och desktop når GP allt fler och under de åtta gångna månaderna har läsandet ökat stadigt.

Fler väljer GP.se

En växande trend är att fler av GP:s läsare väljer den digitala plattformen över den traditionella papperstidningen. GP når nu fler digitalt en genomsnittlig dag än med papperstidningen.

Varje dag väljer 244 000 läsare att ta del av GP:s journalistik digitalt. Sammantaget med papperstidningen inräknat når GP nästan 400 000 läsare dagligen.

Näst störst i regionen

I Göteborgsområdet är GP den självklara destinationen när det kommer till lokaltidningar. Med rikstidningar inräknat så är det bara digitalt starka Aftonbladet som når fler i området än GP, men avståndet har minskat jämfört med föregående mätning.

– Vår fina tillväxt i antal digitala prenumeranter ger oss också stora möjligheter att ytterligare utveckla och förstärka Göteborgs-Postens redaktion. Det är i slutändan något som gynnar våra läsare, säger Christofer Ahlqvist.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.