Teater, dans och opera – stor guide till scenvåren i Göteborg 2024

Vårsäsongen är i full gång på Göteborgs och Västsveriges scener. GP:s Lis Hellström Sveningson har botaniserat bland det nya i utbudet från såväl institutioner som fria grupperingar och ger här lite tips.

ANNONS
|

Premiär januari 2024

26 januari:

"Honey honey"

Scen: Regionteater Väst

Regi: Charlotte Engelkes

Koreografi: Sofia Södergård

Speldatum: Turné hela våren

Hur lever bin och vad har de för uppgift? Fritt och fräckt svärmande följer föreställningen utvecklingen från larver i kupan till bee-battlande drottningar i fantasifull dans för mellanstadieåldrarna.

Premiär februari 2024

3 februari:

"Pearl"

Scen: Atalante

Koreografi: Frauke

Speldatum: Spelas på turné, i Skärhamn 27 mars

En skimrande föreställning om våra sinnen i Fraukes (Carolina Lundblad) egen version av den japanska dansformen butoh. Med konstfulla kostymer i scener projicerade på film och dansade på golvet går konstnären i dialog med sig själv.

10 februari:

"Hilda"

Scen: Göteborgs stadsteater, Lilla scen

ANNONS

Regi: Gustav Englund

Speldatum: t o m 9 mars

Fru Lemarchand behöver en hushållerska, men kräver dessutom vänskap av sin anställda. "Hilda" är en mardrömslik thriller om makt och underordning med klass, rasism och längtan efter erkännande i fokus.

"Mors lilla Olle"

Scen: Borås stadsteater

Regi: Mikael Dahl

Speldatum: t o m 23 mars

Om relationen mellan barn och vuxna, men också om att upptäcka naturen och de upplevelser den kan ge, handlar familjeföreställningen som är inspirerad av samma historia som Alice Tegnérs barnvisa.

14 februari:

"Blair B Project"

Scen: Regionteater Väst

Regi: Johanna Sandström

Speldatum: Spelas på Regionteater Väst, Uddevalla och turné hela våren

Några ungdomar drar till skogs för att göra en film. Men de är inte ensamma där, allt utvecklar sig till en skräckföreställning för högstadiet – om vänskap och kärlek, svartsjuka och gränsdragningar.

"Gudarna"

Scen: Regionteater Väst

Regi: Adel Darwish

Speldatum: Hela våren på turné och Regionteater Västs scener

Det är full fest hos asagudarna i Valhall när den mesopotamiska gudinnan Ishtar dyker upp. Hon hävdar att hon är gudinna över krig, kärlek och fertilitet, precis som asarnas Freja. Kan det finnas två?

16 februari:

"Candide"

Scen: Teater Halland

Regi: Melanie Mederlind

Speldatum: t o m 15 maj på turné i Halland, Västra Götaland och Sydsverige

ANNONS

I en sci-fi-inspirerad roadmovie genom rymden söker Voltaires hjälte lyckan och meningen med livet på en annan planet. Det blir både fantastiska och fasansfulla äventyr innan han återvänder till jorden.

"Änglarna, finns dom?"

Scen: Göteborgs stadsteater

Regi: Olle Törnqvist

Speldatum: t o m 28 mars

Gertrud Larssons nya pjäs berättar en historia om hur kärleken till fotboll och kampen för fred korsas i Göteborg från 1970-tal till i dag. Del tre i dramatikerns skärskådande av företeelser i staden.

17 februari:

"Den flygande holländaren"

Scen: Göteborgsoperan

Regi: Alessandro Talevi

Speldatum: t o m 4 april

Wagners klassiska opera om Den flygande holländaren, som för evigt seglar runt på sitt spökskepp, spelas i den här moderna versionen utan skepp på scenen – men en visuell och musikalisk upplevelse utlovas.

"Odysséen"

Scen: Backa teater

Regi och koreografi: Örjan Andersson

Speldatum: t o m 3 maj

Koreografen Örjan Andersson är tillbaka på Göteborgs teaterscen. Den här gången iscensätter han med gungande rörelse den mytiska berättelsen om hjälten Odysseus, en man som far vilse för att hitta hem.

21 februari:

"Tipping point – Balancing in a Time of Change"

Scen: Stora teatern

Regi: Alexander Weibel Weibel

Speldatum: Spelas på turné, i Falköping 26–27 april

Kring demokrati och strukturer i samhället kretsar Cirkus Cirkörs spänningsladdade föreställning. Hur kan vi hålla allting samman, vad krävs för att vi ska uppnå balans och inte låta hela bygget falla?

ANNONS
Film blir teater när Suzanne Ostens guldbaggebelönade ”Bröderna Mozart” från 1986 tar plats på Folkteaterns stora scen.
Film blir teater när Suzanne Ostens guldbaggebelönade ”Bröderna Mozart” från 1986 tar plats på Folkteaterns stora scen. Bild: Mats Bäcker

24 februari:

"Bröderna Mozart"

Scen: Folkteatern

Regi: Frida Röhl

Speldatum: t o m 23 mars

Film blir teater när Suzanne Ostens guldbaggebelönade "Bröderna Mozart" från 1986 tar plats på Folkteaterns stora scen, i en bearbetning av Kristian Hallberg och Magnus Lindman. Filmen var en hejdlös, komisk skildring av arbetet med en uppsättning av Mozarts opera "Don Giovanni". En titt bakom kulisserna som avslöjade skärrade divor och intriganta utspel. Och en helfrustrerad regissör. Allt för konsten. När Folkteatern nu tar över historien utlovas ett sceniskt kaos som bryter mot alla regler. Ett spel utan logik och sammanhang. Här kan det bli opera utan orkester, babbel i stället för sång och ständiga diskussioner om vad som bäst gynnar skapandet. Kanske en vattengrav för Don Giovanni att trilla i? Räkna med bröt och bråk när Folkteaterns konstnärliga ledare Frida Röhl håller i taktpinnen.

Premiär mars 2024

7 mars:

"Stuntman – Pow! Smock! Wallop!"

Scen: Gästspel på Folkteatern

Regi: Stuntman

Speldatum: Endast 7 mars

Gillar du våldsam action? Här serveras den i lite annorlunda form; en dansduett av två män som intensivt, fysiskt, roligt och mjukt brottas med sin relation till våld – både framför och bakom kameran.

"I huvudet på Claes Malmberg"

Scen: Vara konserthus

Regi: Claes Malmberg

Speldatum: På turné t o m 4 maj, bland annat i Varberg, Trollhättan och Kungsbacka

ANNONS

Under 40 år på scenen har Claes Malmberg spelat i många genrer och skapat åtskilliga rubriker. Nu gör han ett minnessvep genom åren, från debuten som gökunge till rollen som "Hundraåringen" på teatern.

8 mars:

"Blås av matchen"

Scen: Angereds teater

Regi: Johanna Larsson

Speldatum: t o m 26 april

Fotboll kan spelas överallt, på lek eller som final i ett världsmästerskap. Hos Angereds teater skapar världens populäraste sport en egen värld där matchen, oavsett nivå, alltid spelas på liv och död.

”Döden, döden” på Backa teater blir en utgångspunkt för ett samtal om det svåra.
”Döden, döden” på Backa teater blir en utgångspunkt för ett samtal om det svåra. Bild: Nina Bondeson

"Döden, döden"

Scen: Backa teater

Regi: Gustav Deinoff

Speldatum: t o m 7 maj

Döden, döden. Astrid Lindgren och hennes syster avdramatiserade i sina samtal på ålderns höst det oundvikliga, genom att rakt benämna det från start. Sedan pratade de vidare. Men de flesta vuxna hukar och blir konstiga när det handlar om döden. Barnen tvekar däremot inte, de är intresserade och ställer självklart frågorna: Vad är döden, vad är det som händer? Hur är man som död? Med fantasins hjälp kan de också leka med den – om de vuxna bara tillåter. Backa teater bjuder nu in den unga skolpubliken till en färgstark föreställning som med humor, nyfikenhet och musik berättar om glädjen och sorgen, svärtan och ljuset, skrattet och allvaret. En utgångspunkt för samtal.

ANNONS

– Döden är ju en del av livet och barnen förtjänar verkligen en möjlighet att få prata om den, säger regissören Gustav Deinoff.

Aischylos antika tragedi ”Agamemnon” spelas på Adas teater från och med 10 mars.
Aischylos antika tragedi ”Agamemnon” spelas på Adas teater från och med 10 mars. Bild: Ola Kjelbye

10 mars:

"Agamemnon"

Scen: Adas teater

Regi: Ian Magilton

Speldatum: t o m 4 april

I Aischylos antika tragedi, skriven för 2 500 år sedan, rasar kriget och folket står handfallet inför de grymheter som sker. Går det att med fredliga medel stoppa vansinnet utan att själv gå under? I Ada teaters bearbetning – av Fia Adler Sandblad och Ian Magilton, från Roy Hart Theatre i Frankrike – är det en äldre kvinna som ledsagar publiken genom historien om den våldsamma värld där trojanska kriget har avslutats och hjälten Agamemnon äntligen kan fara hem. För att blidka gudarna och få krigslycka offrade han sin dotter Ifigenia, trots protester från hustrun Klytaimnestra. Nu väntar hon hämndlystet hemma. Fia Adler Sandblad och Ian Magilton har länge samarbetat och utvecklat ett fysiskt uttryck där rösten spelar stor roll. Med det som bas gestaltar Fia Adler Sandblad dramat i ett solo.

11 mars:

"Disorder"

Scen: Vara konserthus

Koreografi: Peter Svenzon

Speldatum: Spelas även i Göteborg 13 mars

Ett nytt dansverk från Art of spectra med en koreografi som vanligt fylld av fysisk kraft och fart. Fyra dansare ger järnet på scenen och Peter Svenzon står som så ofta även för regi och komposition.

ANNONS

15 mars:

"Bad roads"

Scen: Göteborgs stadsteater, Studion

Regi: Tamara Trunova

Speldatum: t o m 19 april

Om krig och hur människors relationer påverkas när gränserna mellan ont och gott suddas ut, handlar de sex berättelserna i föreställningen. Den är en del i ett samarbete mellan europeiska institutionsteatrar.

"Hedda Gabler"

Scen: Esperantoscenen, gästspel av REK Teater och scenkonst

Regi: Amanda Göransson

Speldatum: t o m 17 mars

Med en egen version av Henrik Ibsens klassiska pjäs och nyskriven musik berättar REK Teater och scenkonst historien om en kvinna som tvärtemot samhällets gängse regler försöker ta makten över sitt liv.

"Lemons lemons lemons lemons lemons"

Scen: GEST, Gothenburg English Studio Theatre

Regi: Gary Whitaker

Speldatum: t o m 13 april

Vad säger vi? Hur säger vi det och vad händer när vi inte kan säga någonting mer? Den här romantiska komedin av Sam Steiner, som får Skandinavienpremiär, handlar om ordens roll och hur långt de räcker när det gäller.

”Den varmaste sommaren” är en musikal som tar avstamp i fotbolls-VM 1994.
”Den varmaste sommaren” är en musikal som tar avstamp i fotbolls-VM 1994. Bild: Tobias Walka

16 mars:

"Den varmaste sommaren"

Scen: Borås stadsteater

Regi: Magnus Berg

Speldatum: t o m 27 april

VM i fotboll 1994 blev hett som sommaren själv. Allt började med kvalet och ett uträknat svenskt lag, men temperaturen höjdes på planerna i USA i takt med avancemanget. Straffläggningen i kvartsfinalen blev en nagelbitare för alla framför tv-skärmarna. För att inte tala om bronsmatchen. Det svenska landslaget grävde guld, men kom hem med brons. Ändå tokhyllades spelarna som hjältar. Nu återuppstår den folkliga yran då fotbollen omfamnades av alla i en nyskriven musikal av Dag Thelander och Per Wickström. De sätter glädjen och stoltheten mot en mörkare fond av 1990-talets tilltagande ekonomiska kris med höjda räntor och en politisk situation där antalet asylsökande ökar samtidigt som ett högerpopulistiskt parti höjer rösten från sin plats i riksdagen. Ett nostalgidrama med skiftande toner.

ANNONS
Träsknymfen Platée har gett namn till barockoperan som har premiär den 16 mars på Göteborgsoperan.
Träsknymfen Platée har gett namn till barockoperan som har premiär den 16 mars på Göteborgsoperan. Bild: Lennart Sjöberg/Muhammed Ali

"Platée"

Scen: Göteborgsoperan

Regi: Andreas Kriegenburg

Dirigent: Paul Agnew

Speldatum: t o m 18 april

Träsknymfen Platée, som har gett namn till den här barockoperan, utsätts för ett elakt spratt av guden Jupiter. Han triggar sin svartsjuka hustru Juno med lögnen att han ska gifta sig med nymfen. Den intet ont anande Platée går på tricket och blir utskämd och hånad av alla. Hur kunde hon, som är så ful, tro på frieriet? Av den här historien i gudarnas värld gör den tyske regissören Andreas Kriegenburg en tragikomisk satir över skönhetsideal. Platée gestaltas som en excentrisk äldre kvinna, utan skönhet men rik på livserfarenhet och tro på sig själv. Hon bor i ett förfallet växthus, vilket präglar kostymer och scenografi. Titelrollen sjungs av Anders J Dahlin i det speciella röstfacket haute-contre – fransk hög tenor – en röststil som var särskilt attraktiv och populär under barocken.

19 mars:

"Master of dance"

Scen: Stora teatern

Koreografi: Fredrik Benke Rydman

Speldatum: t o m 20 mars

Koreografen Fredrik Benke Rydman jobbar stort och brett, med allt från melodifestivaler till egna solon. Nu får publiken ge instruktioner till en stand up där han bjuder på danskonstens hemligheter.

"Arga leken"

Scen: Hagateatern

Regi: Sara Klingvall och Helena Gezelius

Speldatum: t om 8 maj på Hagateaterns scen och på turné

ANNONS

Vad händer när man blir så arg att kroppen inte beter sig som man är van att den gör? När ilskan inte verkar få plats. "Arga leken" riktar sig till yngre barn, men vem kan inte drabbas av vredesutbrott?

22 mars:

"Intet"

Scen: Masthuggsteatern

Regi: Marcus Carlsson

Speldatum: t o m 25 april samt på turné

En historia om grupptryck där en hel skolklass går samman för att bevisa att livet har en mening. De bygger en hög av sådant som betyder något. Absurd, skruvad samtidskritik och lekfull teater utlovas.

26 mars:

"Spiti – the house of us"

Scen: Atalante

Koreografi: Ludvig Daae

Speldatum: t o m 27 mars

Spiti är grekiska och betyder hem, hus och hushåll. Utifrån en känsla av rotlöshet undersöker koreografin begreppet. Fem dansare och tyger med broderade personliga upplevelser av hem finns på scenen.

Premiär april 2024

3 april:

"Rhythm of the Dance 2024"

Scen: Göteborgs konserthus

Speldatum: Endast 3 april

The National Dance Company of Ireland firar 25 års turnerande runt om i världen med en effektfull show; dansare på makalöst snabba fötter samt sångare och musiker med en mängd traditionella instrument.

4 april:

"Självhjälp/Sysslorna"

Scen: 3:e våningen

Koreografi: Mari Vittradotter, Unni Britta Kangas/Elsa Aurell

Speldatum: t o m 6 april

En tvådelad danskväll med totalt fem dansare och koreografier som bjuder på tips för hur man själv botar ett brustet hjärta respektive visar hur systerskap ser ut med arbetet i köket som utgångspunkt.

ANNONS
Anna Vnuks självutlämnande föreställning har premiär 5 april på Göteborgs stadsteater.
Anna Vnuks självutlämnande föreställning har premiär 5 april på Göteborgs stadsteater. Bild: Märta Thisner

5 april:

"Anna Vnuk är bastarden"

Scen: Göteborgs stadsteater, Lilla scen

Regi och koreografi: Anna Vnuk

Speldatum: t o m 27 april

Om att känna sig ovälkommen och bli bortvald av en biologisk far, som till och med betalar för att slippa ha kontakt, handlar Anna Vnuks självutlämnande föreställning. Efter 49 år av undvikande gör hon nu upp med den frånvarande fadern. För att skaka av sig rollen som bastard och skammen hon känt för att ha blivit bortvald, pusslar ihop vad hon har fått och skapar sig en ny, egen bild av sig själv. Resultatet är en dansteatershow där Anna Vnuk generöst delar med sig och visar hur dansen kan hela sår och ge ny fast mark under fötterna. Med bastardens perspektiv skakar hon om publiken och hyllar alla oönskade barn.

– Jag har bestämt mig för att komma ut innan han dör. Jag går inte med på att vara nåns hemlighet längre, det är ingen hämnd eller så. Det är existentiellt för mig, säger Anna Vnuk.

"Marthas hus"

Scen: Folkteatern, gästspel

Regi: Olof Runsten

Speldatum: t o m 6 april

Av allt som har hänt i Marthas hus finns bara spöken kvar. Gränsen mellan verklighet och fiktion suddas ut. Fritt efter Rainer Werner Fassbinders "Martha och Cornell Woolrich – For the rest of her life".

ANNONS

6 april:

"Hamlet"

Scen: Göteborgs stadsteater

Regi: Kristina Hagström-Ståhl

Speldatum: t o m 22 maj

Pjäsernas pjäs, Shakespeares "Hamlet", avslutar våren på Göteborgs stadsteaters stora scen i en nyöversättning som sägs ge allt klassikern innehåller; liv och död, kärlek och sorg. Svek, vänskap, mod.

9 april:

"Homo sweet homo"

Scen: Stora teatern

Regi: Dan Andersson

Speldatum: Endast 3 april

Revet scenkonst tar pulsen på relationerna mellan stad, land och queerhet. Vetenskapliga rön blandas med rent trams i ett kollage om plats, queer gemenskap och den mänskliga längtan efter att få höra till.

Olof Wretling, Mattias Fransson och Sven Björklund, alla medlemmar i gruppen Klungan, kliver fram på scenen i ”Monstrets tids”.
Olof Wretling, Mattias Fransson och Sven Björklund, alla medlemmar i gruppen Klungan, kliver fram på scenen i ”Monstrets tids”. Bild: Sören Vilks

12 april:

"Monstrets tid"

Scen: Stora teatern

Regi: Ada Berger

Speldatum: t o m 13 april

Monster lurar överallt. Med Olof Wretling, Mattias Fransson och Sven Björklund, alla medlemmar i gruppen Klungan, kliver de fram på scenen. Den nyskrivna humorföreställningen rör sig bland monster som finns i allt från Pixiböcker till människans innersta, ondskefulla skrymslen. Här sätts ljuset på en välmenande farfar som gräddar pannkakor och råkar skalpera sig själv. Och på ansiktsmålningen som spårar ur och blir ett monster i stället för en fjäril. För att inte tala om jättearmen som kommer in genom sovrumsfönstret och orsakar ryslig förödelse. Plus många fler. Allt är galet och väcker till skratt, samtidigt pekar dessa samlade monster med sina berättelser och associationer rakt in i vår tid av hot och ovisshet. Föreställningen är ett samarbete med Kulturhuset stadsteatern i Stockholm.

ANNONS

"Vaults of heaven"

Scen: Göteborgsoperan

Koreografi: Yoann Bourgeois och Emma Portner

Speldatum: t o m 7 maj

Vårens dansföreställning på Göteborgsoperan presenterar nya verk av två koreografer som även arbetar för uppmärksammade arenor utanför traditionella dansscener. Nu tar de sig an Göteborgs toppkompani.

14 april:

"Provsjungningen"

Scen: Stora teatern

Regi: Sofia Segrell

Speldatum: Endast 14 april

När Dockteater Tittuts lokaler renoveras söker dockorna nya jobb. Tillfället att provsjunga hos Folkoperan kommer lägligt. Men kan de sjunga? Häftigt möte mellan dockteater och opera – för de yngsta.

17 april:

"Blomsterkiosken"

Scen: Folkteatern, gästspel

Regi: Lisen Rosell

Speldatum: t o m 18 april

Vad säger de? En arkitekt och utformningen av en blomsterkiosk får pådrivande betydelse när en mor och en dotter försöker hitta sätt att reparera sin trasiga relation och komma till tals med varandra.

19 april:

"Get real"

Scen: Atalante

Koreografi: Robin Jonsson

Speldatum: t o m 20 april

Robin Jonsson har länge arbetat med digital teknik i sin scenkonst. Nu släpper han in publiken i en virtuell värld med gränslösa dansare. Åter i verkligheten frammanar dansarna rörelserna som minnen.

25 april:

"Pierrot i ljuset av Bach"

Scen: Göteborgsoperan

Regi: Annika Lindqvist/Kerstin Avemo

Speldatum: Spelas på turné och Lilla scenen t o m 16 maj

Göteborgsoperans turnéföreställning för våren bjuder på både dans och sång. Gemensamma nämnaren är Pierrot, i Bachs cellosvit som dansande commedia dell'arte-figur och i sångakten som "Pierrot lunaire".

ANNONS

27 april:

"Stein"

Scen: Teater Jaguar, gästspel

Av: Torgny Sjöstedt

Speldatum: Endast 27 april

Ett nyskrivet musikdrama med rötter i Göteborgsprogg och Kent Andersson-revy. Den poetiska sagan om krigshot, konstnärsdrömmar, blod och kärlek, serveras i en blandning av sånger, musik och läsning.

Premiär maj 2024

14 maj:

"Siri på spänd lina"

Scen: Göteborgs stadsteater, Lilla scen, gästspel

Regi: Filip Alexanderson

Speldatum: t o m 18 maj

Skådespelaren Siri Hammari berättar en sann historia om livet i 1970-talets Finland – om cirkus, svindlande konster och om att hitta sin egen väg. Från Soppteatern, Kulturhuset stadsteatern i Stockholm.

"Nomad"

Scen: Folkteatern

Regi: Anna Ulén

Speldatum: t o m 16 maj

"Nomad" blir en poetisk och musikalisk resa där Sofia Jannok, Salamanca Taikon Gonzalez och musikern Robert Svärd ur ett samiskt och romskt perspektiv reflekterar över erfarenheter av att leva och bo.

Svenska balettskolan i Göteborg fyller 75 år och firar med en stor uppsättning av den klassiska baletten ”Romeo och Julia”. Här syns eleverna Heidi Pachego Stangertz och Elliot Nyrén.
Svenska balettskolan i Göteborg fyller 75 år och firar med en stor uppsättning av den klassiska baletten ”Romeo och Julia”. Här syns eleverna Heidi Pachego Stangertz och Elliot Nyrén. Bild: Emmy Jonsson

17 maj:

"Romeo och Julia"

Scen: Stora teatern

Koreografi: Sebastian Michanek och Roman Rumyantsev

Speldatum: t o m 20 maj

Svenska balettskolan i Göteborg fyller 75 år och firar med en stor uppsättning av den klassiska baletten "Romeo och Julia", byggd på William Shakespeares drama. Föreställningen ges på Stora teatern, där balettskolan 1949 startade under ledning av Mila Gardemeister. Då hörde skolan till teatern, i dag är den en del av den svenska grundskolan; en förberedande utbildning för ett yrkesliv som professionell dansare. Här dansas baletten med Sergej Prokofjevs välkända musik till levande orkester, University of Gothenburg Symphony Orchestra, under ledning av dirigenten Lars Kvensler. Förutom eleverna från Svenska balettskolan ses dansare från Kungliga baletten i Stockholm och tidigare dansare i Stora teaterns balett i rollerna. För många älskare av klassisk balett en kär återkomst på den gamla scenen.

ANNONS

21 maj:

"Svansjön"

Scen: Göteborgsoperan, gästspel

Koreografi: Rudolf Nurejev

Speldatum: t o m 23 maj

Klassisk balett är sällsynt i Göteborg, men nu kommer Kungliga baletten från Stockholm med baletternas balett, "Svansjön", i Rudolf Nurejevs version. Göteborgsoperans orkester spelar Tjajkovskijs musik.

23 maj:

"Drengarna älskar musikal",

Scen: Lorensbergsteatern

Speldatum: t o m 24 maj

Manskören Hellmans Drengar framträder återkommande på Lorensbergsteatern med sånger från olika genrer och håll. Nu låter de kärleken till musikallåtar blomma ut i en hel föreställning. Allsång utlovas.

Premiär juni 2024

5 juni:

"Dödsdansen"

Scen: Stora teatern

Regi: Stefan Larsson

Speldatum: t o m 8 juni

August Strindbergs giftiga äktenskapsdrama, där makarna Edgar och Alice får besök av vännen Kurt, ses här i en uppmärksammad version från Maximteatern i Stockholm. En succé som firar tioårsjubileum.

LÄS MER:”Den store Gatsby” till Göteborgs stadsteater

LÄS MER:Recension: ”Bröderna Mozart” på Folkteatern

LÄS MER:Recension: ”Odysséen” på Backa teater

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

GP:s kulturredaktion tipsar om veckans snackisar, händelser och guidar dig till Göteborgs kulturliv.

För att anmäla dig till nyhetsbrevet behöver du ett digitalt konto, vilket är kostnadsfritt och ger dig flera fördelar. Följ instruktionerna och anmäl dig till nyhetsbrevet här.

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS