Teknikhaveri hos nätbanken – app låg nere

Nätbanken Avanzas tjänster låg på onsdagen nere. Kunder hade svårt att logga in i app och på hemsidan. Vid 13.30 kunde man åter logga in. Problem med orderläggning och orderstatus kvarstår dock.

ANNONS
|

De tekniska problemen uppdagades strax innan klockan 11 på onsdagen.

– Det stämmer vi har tekniska problem. Vi undersöker vad det beror på och vi försöker åtgärda detta så snart som möjligt, sa Sofia Svavar, presskontakt på Avanza, till GP.

Vid lunchtid var prognosen att app och hemsida skulle fungera som vanligt under onsdagseftermiddagen.

Klockan 13.30 kunde man åter logga in i appen och på hemsidan. Vissa tekniska problem kvarstår dock.

”Vi har just nu tekniska problem med orderläggningen och orderstatus. Felsökning pågår”, står det i ett meddelande på hemsidan.

Nätbanken Avanza är inriktad mot sparande och har drygt 1,5 miljoner kunder.

ANNONS

Missa inte det senaste från GP Ekonomi!

Nu kan du få alla våra ekonominyheter, reportage och analyser som en liten notis direkt till din telefon genom att klicka på följ-knappen vid taggen Ekonomi. I mobilen finner du den under artikeln och på sajt överst till höger om artikeln.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

GP Ekonomis Alexander Piauger blickar ut i den finansiella världen och kommer med aktuella spaningar och lästips.

För att anmäla dig till nyhetsbrevet behöver du ett digitalt konto, vilket är kostnadsfritt och ger dig flera fördelar. Följ instruktionerna och anmäl dig till nyhetsbrevet här: https://www.gp.se/mina-sidor/nyhetsbrev

ANNONS