av Kristoffer ArvidssonSaknar rubrikGalleri Aveny t o m 13/12 Tjänstemän i vita skjortor stiger ner i ett vattendrag, en efter en som i ett kollektivt dop eller självmord. Pappersark flyter omkring dem.
av Kristoffer ArvidssonMan mognar med årenPeder Josefsson erövrande långsamt ett måleriskt språk som krävde sina offer.
av Kristoffer ArvidssonGåtfullt försvinnandeTomas Gilljam öppnar passager mellan underjord och himmel.
av Kristoffer ArvidssonSaknar rubrikB-sides and Rarities Göteborgs konstförening t o m 6/5 Titeln B-sides and Rarities antyder att Tom Bogaards utställning skulle bestå av överblivna verk, sådant som inte passar in någon annanstans. Delvis är det så.
Kulturav Kristoffer ArvidssonModernismen - så blev den traditionHur blev modernismen det nyas tradition? Det finns många bud om historieskrivningen, men konstvetaren Hans Haydens grepp om denna historia är konsekvent och insiktsfullt.
Litteraturrecensionav Kristoffer ArvidssonHans Hayden: Modernismen som institutionHur blev modernismen det nyas tradition? Det finns många bud om historieskrivningen, men konstvetaren Hans Haydens grepp om denna historia är konsekvent och insiktsfullt.
av Kristoffer ArvidssonGÖTEBORGS KONSTMUSEUM: Sten A Olssons kulturstipendiater 2005Tre mycket olikartade konstnärskap fungerar förvånande väl tillsammans.
av Kristoffer ArvidssonDetta är inte någon zebrakonst Lars Blomqvist Galerie Oijens t o m 15/10 Lars Blomqvist frambesvärjer tingen i sina liksom slocknade målningar.
av Kristoffer ArvidssonSaknar rubrikJohn Sundkvist Galerie Oijens t o m 24/9 John Sundkvists målningar på Galerie Oijens är provocerande avskalade. Jämna färgfält i brutna nyanser har lagts bredvid varandra.