Frölundas nya klubbmärke är presenterat

Då var det presenterat. Frölundas nya klubbmärke. Reaktionerna var, minst sagt, blandade efter presskonferensen.
– Jag tycker inte den var särskilt vacker, säger GP:s Johan Rylander.
– Jag tycker den är spännande, kontrar Joel Lundqvist.

ANNONS
|

Frölunda har, efter många om och men, presenterat sin nya logga. Sedan 1995 har klubben burit en indian på bröstet – men den tiden är förbi.

Under onsdagen höll Frölunda en presskonferens där det nya klubbmärket presenterades.

– Det har våra tre färger. Vi har vitt rött och grönt, som kan användas för klubbmärket. Ni ser säkert att det är två F, två händer och sen har vi vårt lilla H i mitten, säger Frölundas ordförande Mats Grauers.

Han fortsätter:

– Vi är trygga med att det här är vårt framtida klubbmärke och att det kommer bli väldigt omtyckt.

ANNONS

Lagkapten Joel Lundqvist var optimistisk, precis som ordförande Grauers.

– Jag tycker den är spännande och det är något nytt, ett nytänk framåt. Så den känns verkligen spännande för framtiden.

Johan Rylanders sågning: ”Oerhört märkligt”

Alla var inte helt imponerade av det nya klubbmärket. GP:s hockeykrönikör Johan Rylander tyckte det kunde gjorts bättre, så att säga.

– Ja du ... det har tagit nästan två års tid att komma fram till något oerhört märkligt ihopplock av logga. Jag tycker inte den var särskilt vacker, det kan jag inte säga.

Han fortsätter:

– Man kanske måste vänja sig vid den, men jag har sett snyggare förslag.

ANNONS