Västtrafik slutar med sms-biljetter

Västtrafik slutar med sms-biljetter. På torsdagen skickade företaget ut sms till sina kunder om beskedet. – Vår sms-tjänst är inte den bästa tjänsten vi har tycker vi, säger Maria Björner Brauer, enhetschef försäljning och marknad på Västtrafik, om anledningen.

ANNONS
|

På torsdagen skickade västtrafik sms till sina kunder: "Biljettköp via sms upphör snart".

– Våra kunder har klagat mycket på den, den är svår att använda, man måste registrera sig, man måste lära sig nya koder, vår personal tycker också att den är svår att jobba med, säger Maria Björner Brauer, enhetschef försäljning och marknad på Västtrafik.

Vilka köper sms-biljetter?

– Det vet vi inte riktigt för vi har ingen koll på vilka som gömmer sig bakom alla biljetter som köps. Men det är väldigt många som köper på helgerna och helgkvällar. Det talar ju också för att det är en lite yngre målgrupp som är vana att använda mobil.

ANNONS

Västtrafik har inte fått så mycket respons på att de ska ta bort sms-tjänsten, även om några klagomål ramlat in.

– Det tycker vi är intressant för vi fick väldigt mycket kritik för den här sms-tjänsten när den förändrades för några år sedan, säger Maria Björner Brauer.

ANNONS