Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Hej

SAS hänvisade tidigt till att pilotstrejken var en extraordinär händelse och att konsumenterna därför inte skulle ha rätt till utbetalningen. Ännu har Allmänna reklamationsnämnden inte fattat beslut i anmälningarna från de drabbade resenärerna. ”Inte seriöst”, anser konsumentministern Ardalan Shekarabi om SAS agerande. Bild: TT
SAS hänvisade tidigt till att pilotstrejken var en extraordinär händelse och att konsumenterna därför inte skulle ha rätt till utbetalningen. Ännu har Allmänna reklamationsnämnden inte fattat beslut i anmälningarna från de drabbade resenärerna. ”Inte seriöst”, anser konsumentministern Ardalan Shekarabi om SAS agerande. Bild: TT

SAS vill inte betala strejkdrabbade resenärer EU-ersättning

Anmälningar väller in till Allmänna reklamationsnämnden efter pilotstrejken. Men trots att nämnden ännu inte har fattat något beslut har SAS gått ut med att man anser att strejken är en extraordinär händelse och att ersättning då inte kommer att betalas ut.
– Det är provocerande mot svenska konsumenter. På lång sikt undergräver ett sådant förhållningssätt förtroendet för ett av de främsta verktyg som svenska konsumenter har, säger konsumentministern Ardalan Shekarabi (S).