Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt GP
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
Sandra Revenvall har lämnat tillbaka sin tvåhjuliga elscooter för reklamation. Med ett så kallat COC-dokument skulle den kunna klassificeras som EU-moped, moped klass I. Enligt butiken Netonnet är den klassad som ett oregistrerat fordon som enbart får köras på inhägnat område (privat mark). Bild: Anna von Brömssen
Sandra Revenvall har lämnat tillbaka sin tvåhjuliga elscooter för reklamation. Med ett så kallat COC-dokument skulle den kunna klassificeras som EU-moped, moped klass I. Enligt butiken Netonnet är den klassad som ett oregistrerat fordon som enbart får köras på inhägnat område (privat mark). Bild: Anna von Brömssen

Elscootern fick bara köras på inhägnat område

Allt fler tar sig fram på små åkdon som drivs med elmotorer. Sandra Revenvall köpte inför sommaren en elscooter för att ta sig runt med och i butiken fick hon höra att det bara var att ”tuta och köra”. Men det var det inte.