Så mycket pengar lägger Göteborg på influencers
Under 2020 lade kommunala bolag i Göteborg över en miljon på influencers för att marknadsföra staden som resmål – trots att det är svårt att mäta resultatet.
– Jag kan tycka att det är rätt mycket ett år då pandemin omöjliggjort en verksamhet, säger Eva Ossiansson, varumärkesexpert på Handelshögskolan i Göteborg.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
sedan 50% rabatt i 3 mån, därefter ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.