Se upp för Telias ”erbjudanden”. I början av juni, några månader innan mitt telefonabonnemang gick ut, fick jag via sms ett erbjudande om att slippa en månadsavgift.
Besvarade meddelandet men samma avgift dök dock upp i slutet av juni, 957 kronor. Tänkte att den slopade avgiften i stället skulle komma senare. I juli hamnade räkningen på 1 319 kronor och i augusti på 1 427. Kontaktade då Telia och fick veta att jag tydligen ”klickat fel” i den uppsjö av länkar som dök upp i sms:et. Så i stället för en gratis månad, lade man på ytterligare ett abonnemang för C-More och Netflix på min sons abonnemang (han bor hos mig). Så nu har vi dubbla abonnemang på dessa tjänster. Telia menar att jag har mig själv att skylla och ska betala ytterligare 500 kronor i månaden i 24 månader för något jag inte behöver.
Jag fick ingen bekräftelse via sms eller vanlig post, utan för sent (när räkningen anlänt) upptäcker man sitt misstag och de två ångerveckorna har gått ut.
Mikael Persson
LÄS MER:Här är företagen göteborgarna klagar allra mest på