I stället för en gratis månad, lade man på ytterligare ett abonnemang, berättar skribenten.
I stället för en gratis månad, lade man på ytterligare ett abonnemang, berättar skribenten. Bild: Caisa Rasmussen/TT

Varför vill inte Telia hjälpa mig?

För sent upptäcker man sitt misstag och de två ångerveckorna har gått ut, skriver Mikael Persson.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du skriva en egen insändare? Mejla till: friaord@gp.se. Vill du svara eller har du synpunkter på en insändare? Använd samma mejladress och ange vilken insändare det gäller.

ANNONS
|

Se upp för Telias ”erbjudanden”. I början av juni, några månader innan mitt telefonabonnemang gick ut, fick jag via sms ett erbjudande om att slippa en månadsavgift.

Besvarade meddelandet men samma avgift dök dock upp i slutet av juni, 957 kronor. Tänkte att den slopade avgiften i stället skulle komma senare. I juli hamnade räkningen på 1 319 kronor och i augusti på 1 427. Kontaktade då Telia och fick veta att jag tydligen ”klickat fel” i den uppsjö av länkar som dök upp i sms:et. Så i stället för en gratis månad, lade man på ytterligare ett abonnemang för C-More och Netflix på min sons abonnemang (han bor hos mig). Så nu har vi dubbla abonnemang på dessa tjänster. Telia menar att jag har mig själv att skylla och ska betala ytterligare 500 kronor i månaden i 24 månader för något jag inte behöver.

ANNONS

Jag fick ingen bekräftelse via sms eller vanlig post, utan för sent (när räkningen anlänt) upptäcker man sitt misstag och de två ångerveckorna har gått ut.

Mikael Persson

LÄS MER:Här är företagen göteborgarna klagar allra mest på

LÄS MER:Storm av klagomål mot operatör i Göteborg

LÄS MER:Telekombolag brister i kundtjänst

ANNONS