I slutet av juli upptäckte jag att det inte gick att ringa på min fasta telefon. Det stod ”Endast nödsamtal” på luren. Ringde Tele2 och pratade med en trevlig kvinna, som försökte hjälpa mig men utan framgång. Hon sa då att hon skulle överlämna ärendet till sina tekniker. De skulle kontakta mig på min mobil om 2–3 arbetsdagar.
När det hade gått en vecka utan att de kontaktat mig ringde jag igen. Men jag har trots flera försök inte kommit fram till Tele2. De upplyser inte om hur många som är före i kön eller hur lång den beräknade kötiden är. Med långa mellanrum hörs en spökröst: ”Det är fortfarande samtal före. Tack för att du väntar”.
Jag har fortfarande inte fått svar och jag undrar nu när jag ska få ordning på min telefon. Om jag inte hade haft min mobil hade jag ju varit helt isolerad.
Britt S.
LÄS MER:Flest telekomkunder klagar på Telia
LÄS MER:Tele2 får reklamförbud
LÄS MER:Tele2 anar slutet på pandemin