Replik
E-handeln växer stadigt och den pågående coronapandemin har ökat på takten ytterligare. Karin Listérus har helt rätt i att det ibland kan vara en utmaning för oss som sköter logistiken, dock en rolig sådan. I det aktuella området behövdes en ny lösning för ombuden. Som alltid när det blir förändringar får en del kunder närmare till sitt ombud medan andra tyvärr får lite längre. Det beror på var man bor eller jobbar och var man naturligt rör sig i vardagen. Postnord ser hela tiden över var ombuden finns för att det ska vara så funktionellt som det bara är möjligt.
Som mottagare i dag finns det olika möjligheter att påverka sin leverans. Många e-handlare tjänsten valfritt hämtställe, där man som mottagare kan välja ombud när man beställer, och i Postnords app kan man också enkelt låta någon annan hämta paketet om man själv inte har möjlighet.
Ove Eriksson, teamchef Postnord
LÄS MER:Tjuvar kan hämta ut försändelser från Postnord utan leg