Som alltid när det blir förändringar får en del kunder närmare till sitt ombud medan andra tyvärr får lite längre, skriver Postnord.
Som alltid när det blir förändringar får en del kunder närmare till sitt ombud medan andra tyvärr får lite längre, skriver Postnord. Bild: Jessica Gow/TT

Postnord: Många möjligheter att hämta ut paket

Som mottagare i dag finns det olika möjligheter att påverka sin leverans, skriver Ove Eriksson, Postnord, i en replik.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du skriva en egen insändare? Mejla till: friaord@gp.se. Vill du svara eller har du synpunkter på en insändare? Använd samma mejladress och ange vilken insändare det gäller.

ANNONS

Replik

10/6 Svårt att hämta ut paket

E-handeln växer stadigt och den pågående coronapandemin har ökat på takten ytterligare. Karin Listérus har helt rätt i att det ibland kan vara en utmaning för oss som sköter logistiken, dock en rolig sådan. I det aktuella området behövdes en ny lösning för ombuden. Som alltid när det blir förändringar får en del kunder närmare till sitt ombud medan andra tyvärr får lite längre. Det beror på var man bor eller jobbar och var man naturligt rör sig i vardagen. Postnord ser hela tiden över var ombuden finns för att det ska vara så funktionellt som det bara är möjligt.

ANNONS

Som mottagare i dag finns det olika möjligheter att påverka sin leverans. Många e-handlare tjänsten valfritt hämtställe, där man som mottagare kan välja ombud när man beställer, och i Postnords app kan man också enkelt låta någon annan hämta paketet om man själv inte har möjlighet.

Ove Eriksson, teamchef Postnord

LÄS MER:Tjuvar kan hämta ut försändelser från Postnord utan leg

ANNONS