Hej Telia. Om jag vill teckna ett abonnemang med tillhörande mobiltelefon av er så tar ni givetvis en kreditupplysning på mig för att vara säkra på att jag kan betala räkningarna framöver. Ni kommer förmodligen att säga att så gör ni alltid.
Men mitt barnbarn och hans kompisar besökte en fristående telebutik som säljer Telia och några andra operatörers tjänster. Där kunde barnbarnet, då 19 år gammal, teckna tre stycken Teliaabonnemang med tillhörande mobiltelefoner, och jag kan inte tänka mig att ni tagit kreditupplysning på honom för då hade ni sett att han inte haft någon inkomst, någonsin.
Jag kan inte tänka mig att ni tagit kreditupplysning på honom för då hade ni sett att han inte haft någon inkomst, någonsin.
Jag skickade ett brev till er adress i Luleå, fick inget svar så efter några veckor ringde jag och fick svaret att inget brev hade kommit. Därefter lämnade jag brevet i en Teliabutik för att försäkra mig om att det verkligen kom fram till rätt instans.
Det kan sägas att jag skrev att jag för övrigt var mycket nöjd med Telias tjänster och att jag varit kund hela mitt vuxna liv om man räknar in Televerket också. Men jag fick inget svar på mitt brev, däremot ringde en mycket trevlig och pratsam försäljare som lyssnade på mig och min berättelse. Men det ebbade ut i att han hade många erbjudande att sälja.
Tiden gick och fakturorna, och senare också inkassokraven, kom som ett brev på posten, men barnbarnet hade inga pengar att betala med.
Morfar