Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt GP
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
Hamnbanan är ett av Trafikverkets galjonsprojekt. Ivrigt påhejat av Elvir Dzannic, vd Göteborgs Hamn, Patrick Benrick, utredare Trafikverket, Björn Ållenberg, projektledare Trafikverket, Ali Sadeghi, investeringsdirektör Trafikverket, Johan Trouvé, vd Västsvenska Handelskammaren och Magnus Sigfusson, direktör stadsutveckling, Göteborg stad Bild: Stefan Berg
Hamnbanan är ett av Trafikverkets galjonsprojekt. Ivrigt påhejat av Elvir Dzannic, vd Göteborgs Hamn, Patrick Benrick, utredare Trafikverket, Björn Ållenberg, projektledare Trafikverket, Ali Sadeghi, investeringsdirektör Trafikverket, Johan Trouvé, vd Västsvenska Handelskammaren och Magnus Sigfusson, direktör stadsutveckling, Göteborg stad Bild: Stefan Berg

Nya Hamnbanan kan minska utsläppen stort

På måndagen började man bygga etapp fyra på den dubbelspåriga Hamnbanan, som om fyra år ska nå slutstationen i Pölsebo. När Hamnbanan står klar och allt fler containrar lastas på tåg kan miljöpåverkan minska med 90 procent i lägre utsläpp. Så blir nya sträckningen.