Konstav Sara ArvidssonRecension: ”Alternativ retrospektiv” med Annika Elisabeth von HausswolffPrisade fotografen Annika von Hausswolffs första separatutställning i Göteborg ger inga svar.
Konstav Sara ArvidssonRecension: ”Verdurafältet” med Patrik Bengtsson på Galleri ThomassenPatrik Bengtssons utställning är en ocool ”Alice i Underlandet”-värld.
Konstav Sara ArvidssonRecension: ”Vanishing Point” med Hans Op de Beeck på Nordiska Akvarellmuseet Konstnären Hans Op de Beeck blir del av konsumtionssamhället han vill kritisera.
Konstav Sara ArvidssonRecension: Examensutställning för HDK-Valands masterprogram i fri konstMasterutställningen i fri konst hade mått bra av lite tydligare ramar.
Konstav Sara ArvidssonRecension: Rakel och Tekla Bergman Fröberg på Galleri HammarénRakel och Tekla Bergman Fröberg förvandlar det otäcka till något njutbart.
Konstav Sara ArvidssonRecension: ”Ny Konst. Charlotte Mannheimer och modernismens intåg i Göteborg” på Göteborgs konstmuseumCharlotte Mannheimer sket i vad ortodoxa tyckarna sa om tidens radikala konstnärer.
Konstav Sara ArvidssonRecension: ”Lettland” av Lars TunbjörkLars Tunströms bildserie ”Lettland” för tankarna till en apokalyptisk skräckfilm.
Konstav Sara ArvidssonRecension: ”Hausswolff x 3” på Göteborgs konstföreningNågot saknas i ”Hausswolff x 3” på Göteborgs konstförening.
Konstav Sara ArvidssonGuide: Så blir konstvåren 2024 GP:s konstkritiker Sara Arvidsson listar utställningarna att ha extra koll på i vår.
Konstav Sara ArvidssonRecension: Selma Selman på Röda sten konsthallSelma Selman utmanar idén om att en människas utseende kan avslöja vem hon är.