När Marcus Ericsson sätter sig bakom ratten på söndag kommer han som vanligt ha pumpat upp energin med hjälp av hård musik som Rage against the machine, Volbeat och System of a down.
TT: Hinner du njuta något under loppet?
Australiens Grand Prix innebär starten på formel 1-säsongen. Ericsson beskriver banan som teknisk och svår, och att greppet förändras under helgen i takt med att fler däck rullat på den.
Han tycker att loppet ger en fingervisning på hur resten av säsongen blir, därför är den extra intressant. Säsongstart innebär också nya regler. Bland annat får nu tre däckblandningar för torrt underlag användas per förare, i stället för två. Ericsson gillar det.
Lika förtjust är han inte i förändringarna i kvalloppen, med utökade utslagningsmoment, som även stjärnförare som Lewis Hamilton och Fernando Alonso öppet kritiserat.
En inte lika tydlig förändring för åskådarna är att informationen som teamet får ge över radio till föraren begränsas. För Ericsson innebär det att han får "plugga lite mer kvällen innan".
Förra året blev det en åttondeplacering i Australien för Ericsson, hans hittills främsta placering i formel 1-sammanhang.
TT: Vad är det realistiskt att hoppas på i år under säsongen?
Australiens Grand Prix avgörs i Melbourne, Australiens näst största stad. Banan heter Albert Park och ligger i ett parkområde runt en sjö.
Första Grand Prix: 1996 (Mellan 1985 och 1995 hölls Australiens Grand Prix i Adelaide).
Antal varv: 58
Banlängd: 5 303 kilometer.
Lopplängd: 307,574 kilometer.
Varvrekord: 1.24,125 (Michael Schumacher 2004).
Förra årets vinnare: Lewis Hamilton (Marcus Ericsson kom åtta)
Fakta: Fia.