Profilerna: Därför säljer vi hälsningar på Memmo
Glenn Hysén drar in hundratusentals kronor, Sven-Göran Eriksson göder sin fåfänga och Rickard Wallin tycker att konkurrenterna är ”överprisade”. GP har pratat med ett knippe av de profiler som säljer videohälsningar på Memmo – den svenska sajten som tiodubblade sin omsättning på ett år.
– Både i Sverige och i andra länder finns det ”Memmo-miljonärer”, säger grundaren Tobias Bengtsdahl.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
sedan 50% rabatt i 3 mån, därefter ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.