Klubbarna väntas komma överens om förslaget, där reklam från spelbolag på armarna fortfarande ska tillåtas, på ett möte under torsdagen.
Ett slutgiltigt beslut om förbudet kan däremot skjutas upp till Premier Leagues sommarmöte i juni.
I dagsläget har åtta av de 20 Premier League-klubbarna spelbolag som huvudsponsor på sina matchtröjor. Newcastle och Fulham är två av klubbarna men deras huvudsponsorer kommer försvinna till nästa säsong. Ingen av de "sex stora" klubbarna – Arsenal, Chelsea, Liverpool, Manchester City, Manchester United och Tottenham – har spelbolagsreklam framtill på tröjorna.
Enligt The Times har en icke namngiven klubb avslöjat att klubben kommer gå miste om uppemot 128 miljoner kronor om de tappar ett spelbolag som sponsor.
Kommentarer
Kommentera artikeln
Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.