IFK Göteborg
Rubrik: #MittBlåvitt
Initiativtagare: Supporterklubben Änglarna.
Beskrivning: 4 000 blåvita medlemmar ska bli 8 000. Det var supporterklubben Änglarnas målsättning när de drog igång initiativet för en vecka sedan. "Ett medlemskap är den finaste gåvan du kan ge Blåvitt", skrev de på sin Facebooksida.
Start: 19 mars.
Resultat: Den 24 mars rapporterade Änglarna att IFK Göteborg hade passerat 7 200 medlemmar och därmed har slagit medlemsrekordet från 1988, det som låg på 6 981. Två dagar senare hade siffran passerat målsättningen på 8 000. "Vi är stolta, men vi är inte nöjda", skrev Änglarna då. "Hjälp oss till tiotusen!". Ett medlemskap i IFK Göteborg varierar i pris, från 150 till 350 kronor, så det oklart exakt hur mycket pengar IFK Göteborg har fått in, men det handlar om flera hundra tusen kronor. Kanske till och med en miljon.
Initiativtagare: Supporterklubben Änglarna.
Beskrivning: 4 000 blåvita medlemmar ska bli 8 000. Det var supporterklubben Änglarnas målsättning när de drog igång initiativet för en vecka sedan. "Ett medlemskap är den finaste gåvan du kan ge Blåvitt", skrev de på sin Facebooksida.
Start: 19 mars.
Resultat: Den 24 mars rapporterade Änglarna att IFK Göteborg hade passerat 7 200 medlemmar och därmed har slagit medlemsrekordet från 1988, det som låg på 6 981. Två dagar senare hade siffran passerat målsättningen på 8 000. "Vi är stolta, men vi är inte nöjda", skrev Änglarna då. "Hjälp oss till tiotusen!". Ett medlemskap i IFK Göteborg varierar i pris, från 150 till 350 kronor, så det oklart exakt hur mycket pengar IFK Göteborg har fått in, men det handlar om flera hundra tusen kronor. Kanske till och med en miljon.
Örgryte IS
Rubrik: "Gör det för vårt sällskap för sen ska vi fira!"
Initiativtagare: Örgryte IS
Beskrivning: En pengainsamling där klubben kommer omvandla varje milstolpe om 1 887 kronor till ett årskort. De skapta årskorten kommer sedan delas ut till personer som har nominerats av supportrarna. "För när domaren blåser igång årets premiär vill vi skapa en fest och den ska ingen riskera att missa", skriver klubben på sin hemsida.
Start: 24 mars.
Resultat: Drygt 65 000 kronor hade kommit in till klubben under eftermiddagen den 26 mars, alltså ungefär två dygn efter det att initiativet dragit i gång. Det innebär över 30 nya årskort.
Initiativtagare: Örgryte IS
Beskrivning: En pengainsamling där klubben kommer omvandla varje milstolpe om 1 887 kronor till ett årskort. De skapta årskorten kommer sedan delas ut till personer som har nominerats av supportrarna. "För när domaren blåser igång årets premiär vill vi skapa en fest och den ska ingen riskera att missa", skriver klubben på sin hemsida.
Start: 24 mars.
Resultat: Drygt 65 000 kronor hade kommit in till klubben under eftermiddagen den 26 mars, alltså ungefär två dygn efter det att initiativet dragit i gång. Det innebär över 30 nya årskort.
Gais
Rubrik: "Köp förköpsbiljetter och stötta Gais"
Initiativtagare: Gais
Beskrivning: "Kan vi inte gå på match så kan vi i alla fall förbereda oss för att gå på match!". Gais har släppt förköpsbiljetter som kommer fungera som ett sorts presentkort att lösa in mot en biljett på valfri ordinarie stå- eller sittplats till valfri ordinarie hemmamatch när säsongen väl drar i gång.
Start: 24 mars.
Resultat: Under det första dygnet sålde klubben biljetter för omkring 20 000 kronor, fördelat på både ordinarie- och ungdom/pensionärs-biljetter. Strax efter lunchtid den 26 mars hade de nått 25 000. Tanken är att kampanjen ska fortsätta fram till säsongsstart.
Initiativtagare: Gais
Beskrivning: "Kan vi inte gå på match så kan vi i alla fall förbereda oss för att gå på match!". Gais har släppt förköpsbiljetter som kommer fungera som ett sorts presentkort att lösa in mot en biljett på valfri ordinarie stå- eller sittplats till valfri ordinarie hemmamatch när säsongen väl drar i gång.
Start: 24 mars.
Resultat: Under det första dygnet sålde klubben biljetter för omkring 20 000 kronor, fördelat på både ordinarie- och ungdom/pensionärs-biljetter. Strax efter lunchtid den 26 mars hade de nått 25 000. Tanken är att kampanjen ska fortsätta fram till säsongsstart.
BK Häcken
Rubrik: "Alltid tillsammans"
Initiativtagare: BK Häcken
Beskrivning: "Nu står vi inför en av föreningens största utmaningar någonsin och för att klara oss igenom den måste vi göra det tillsammans". Med de orden uppmanar BK Häcken supportrarna att bli medlemmar i föreningen. "Vi behöver dig mer än någonsin".
Start: 24 mars.
Resultat: Under de två första dygnen fick klubben in 220 nya medlemmar. Då ett medlemskap kostar 250 kronor innebär det 55 000 att lägga till kassan. Vad gäller BK Häckens totala medlemsantal så låg det på 1 051 vid slutet av 2019.
Initiativtagare: BK Häcken
Beskrivning: "Nu står vi inför en av föreningens största utmaningar någonsin och för att klara oss igenom den måste vi göra det tillsammans". Med de orden uppmanar BK Häcken supportrarna att bli medlemmar i föreningen. "Vi behöver dig mer än någonsin".
Start: 24 mars.
Resultat: Under de två första dygnen fick klubben in 220 nya medlemmar. Då ett medlemskap kostar 250 kronor innebär det 55 000 att lägga till kassan. Vad gäller BK Häckens totala medlemsantal så låg det på 1 051 vid slutet av 2019.