Göteborg FC var in i det sista med i guldstriden den gångna säsongen. Något som speglade av sig på publiksiffrorna. Med ett snitt på 1087 besökare vid hemmamatcherna hade man sin, publikmässigt, bästa säsong någonsin.
Nu satsar GFC hårt på att öka intresset kring klubben ytterligare under 2019. Med hjälp av sponsorer kommer klubben att bjuda på inträdet under hela året.
– Vi hade det här upplägget under hösten när vi spelade våra matcher på Ullevi. Det slog oerhört väl ut och de företag som var med då upplevde det som väldigt positivt. Och viktigast av allt, våra publiksiffror sköt i höjden och gav oss det högsta hemmasnittet i klubbens historia, säger Göteborg FC:s pressansvarige Tore Lund.
Klubbens förhoppning är att fler hittar till hemmamatcherna och intäkterna tack vare detta ökar, samtidigt som intresset för ligan blir större.
– Damfotbollen förtjänar en stor publik och KGFC vill gå i bräschen och bidra till att ännu fler åskådare hittar till våra matcher, att fler upptäcker och uppskattar damallsvenskan. Vi tror och hoppas att detta är rätt väg att gå, säger Tore Lund.