Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.Nyheter med närvärde

Den här artikeln ingår för dig som är kund.

Skandiakunders bankkonton försvann

Skandiabankens kunder möttes i morse av beskedet att de inte hade några konton i banken. Många var upprörda över att inte komma åt sina pengar men efter ett par timmar var felet åtgärdat.

-Strax efter klockan åtta var problemet löst och nu ska alla kunder kunna se sina konton igen, säger Sara Hägg Liljedal, informationsansvarig på Skandiabanken.

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

Banken har haft återkommande dataproblem den senaste månaden. Morgonens haveri ska ha orsakats av en uppdatering under natten.

-Vi har genomfört ett stort systembyte och efter det haft en del problem, säger Sara Hägg Liljedal.

På Skandiabankens Facebooksida skrev upprörda kunder som undrade vad som hänt med deras pengar.

"Vad är det som händer? Loggar in via appen och får till svar att jag inte har några konton! Man blir ju livrädd!!! Har ju allt hos er...", skrev en upprörd kund.

"Jag kan inte heller se mina konton och ska betala renovering av ett helt badrum nu!", skrev en annan kund.

Sara Hägg Liljedal säger att banken beklagar att kunderna drabbats av tekniska problem den senaste tiden.

-Vi jobbar på att lösa dem. Vi vill ju givetvis att det ska fungera för kunderna.