Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Den här artikeln ingår för dig som är kund.

Reklamguld till Göteborg

Reklambyrån Goss från Göteborg tog hem det mest prestigefulla priset, Grand Prix, i Eurobest på fredagskvällen.

Eurobest är tävlingen som reklamvärlden brukar betrakta som branschens EM. Goss vann med en kampanj för att locka fler tjejer till ingenjörslinjerna på Jönköpings tekniska högskola.

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

Kampanjen utformades som personliga brev med en fulltecknad kalender för ett läsår. Kalendern innehöll allt som just den mottagaren kommer att få vara med om, inklusive den egna födelsedagen. Resultatet blev att andelen kvinnliga sökanden ökade med 35 procent.

Goss vann dessutom två guld vid Eurobest med samma kampanj.

Goss är en av Göteborgs större reklambyråer med 21 medarbetare. Byrån satsar framgångsrikt på reklamtävlingar. Ägare är Michael Schultz, Gunnar Skarland, Johan Good och Stig Lundstedt.

Bland övriga kunder finns Abba Seafood, Göteborgs Räddningsmision, Stöten och livsmedelskoncernen Atria där bland annat Onsalakorv, Lönnebergaskina och Falbygdes Ost ingår.

Reklamtävlingen Eurobest hölls i år i Amsterdam. Mer än 4 000 bidrag från 35 länder bedömdes av juryn.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.