På tisdagseftermiddagen låg Västtrafiks To Go-app nere för tredje gången inom loppet av en vecka. Det var inte möjligt att köpa en ny biljett och man kunde inte heller visa upp sin befintliga biljett.
Det fanns inga uppgifter om varför bolaget återigen drabbats av tekniska problem.
– Jag har ingen kännedom om vad det kan bero på i nuläget. Det jag vet är att alla resenärer har fått en tillfällig biljett i appen som gäller i hela regionen, säger Olle Kohanovskij, störningskoordinator på Västtrafik.
Biljetten förlängdes automatiskt om störningen skulle vara längre, och biljettkontrollanterna informerades om problemet.
Runt 18-tiden var felet åtgärdat.
LÄS OCKSÅ: Västtrafiks app låg nere – igen
LÄS OCKSÅ: Västtrafik ska testa att tillåta cykeln på bussen
Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.
Kommentarer
Kommentera artikeln
Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.