Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Västtrafiks app låg nere – gav ut gratisbiljetter

Västtrafiks app To Go låg nere under torsdagsmorgonen och det gick inte att köpa biljett. Istället fick resenärer en tillfällig biljett. Vid 8-tiden var problemet löst.

Västtrafiks att To Go har strulat under torsdagsmorgonen och det har inte gått att köpa biljett via appen. Istället skickade Västtrafik ut en tillfällig biljett som den som skulle åka kunde använda.

Den här biljetten gällde i hela regionen under 30 minuter, enligt Västtrafiks hemsida, men förlängdes så länge störningen pågick.

”Vi vet inte när felet är löst, men jobbar för att lösa problemet så snabbt som möjligt.” skriver Västtrafik på sin hemsida.

För två veckor sedan hade Västtrafik liknande problem med appen.

Enligt Västtrafiks presstjänst ska gratisbiljetten och information om störningarna vara det första man ser när man öppnar appen.

GP har dock fått indikation på att detta inte fungerar för alla.

– Det är ingenting vi har fått information om, säger Alice Roman Dadishos, presskommunikatör på Västtrafik.

– Systemet fungerar så att biljetten går ut brett, säger hon.

Vid 8-tiden var problemet löst och det går nu åter att köpa biljett.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.