Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Lockar resenärer med reklamkampanj

Västtrafik vill locka fler resenärer att åka med Onsalasnabben och satsar nu på en ovanlig reklamkampanj.

Jonas Medin (bilden) är projektledare på Västtrafik. Det är han som ligger bakom den omtalade reklamkampanjen för att få fler att åka Onsalasnabben.

Flera personer har hört av sig till GP angående affischerna som sitter uppklistrade på busskurerna längs Onsalasnabbens sträckning. Där vädjar du till resenärerna att fler ska ta bussen. Vad har du själv fått för respons?

- Telefonen ringer hela tiden och runt 1 200 personer har redan varit inne på hemsidan. De flesta vill ju ha ett gratisåkarkort, men många som ringer önskar mig lycka till och tycker att jag ska stå på mig. Jag har fått några negativa reaktioner, men det handlar främst om att affischerna har blivit nedrivna och att det därför fult.

Har du gjort alla affischer själv?

- Ja, med hjälp av några kompisar, men vi har skrivit allt för hand. Det är över 100 stycken så det var ett gediget jobb.

På hemsidan skriver du att du är rädd för att bli av med jobbet om inte fler åker Onsalasnabben. Är du fortfarande orolig?

- Nej, jag tror att jag klarar mig, haha.