Kritik mot reklamblad

ANNONS
|

Hon säger sig med stort intresse ha bläddrat i reklambladet Stolta Stad som distribuerades till alla GP-läsare för en vecka sedan.

"Här kunde man läsa om spännande nybyggnadsprojekt. Jag tänkte att då måste det väl också stå om framtida planer för kollektivtrafiken i Mölndal. Men inte en rad kunde jag hitta om detta", förklarar kvinnan i ett ampert brev till Mölndals näringslivs- och informationschef Lars Ekberg.

Hon hävdar att kommunikationerna mellan Mölndal och Västra Frölunda är i stort sett desamma som för 35 år sedan när hon gick på Fässbergsgymnasiet. Trots den stora utbyggnaden i Eklanda.

"Numera pendlar jag mellan pendelstationen i Mölndal och Eklanda, med långa väntetider i Mölndal och oftast försenade bussar vid Eklanda på grund av kaos i trafiken."

ANNONS

Hon tycker det skulle vara roligt att veta mer om framtidsplanerna.

"Finns det något hopp eller kommer det att bli ännu värre efter utbyggnadsplanerna?"

Visst händer det saker i kollektivtrafiken, anser Lars Ekberg.

- Mölndal deltar aktivt i planeringen av den framtida kollektivtrafiken där det finns flera olika konkreta förslag som kommer att genomföras för förbättrad kollektivtrafik.

Tre närliggande förslag som genomförts och som berör Mölndal är införandet av så kallade omlottzoner i Krokslätt och Eklanda, ny stombusslinje som går till Mölndal samt att Mölndal från och med i år ingår i Göteborgs trafikområde.

Den sistnämnda förändringen hoppas Lars Ekberg ska innebära stora möjligheter att planera en mer effektiv kollektivtrafik.

- Naturligtvis ska vi bli bättre på att tala om vad som pågår, tycker han, och lovar att utvecklingsenheten samt gatukontoret skall få kopior på brevväxlingen.

ANNONS