GP har tidigare skrivit om ettårige Asher i Georgia som inte fick modellkontrakt för att agenturen inte sökte "en baby med särskilda behov". Nu kommer glädjande besked då Asher fått kontrakt med det amerikanska barnklädesföretaget OshKosh B’Gosh.
Det var till samma klädmärke som mamma Meagan Nash först kontaktade som nu erbjuder ett kontrakt. Meagan har gått ut och klargjort att det inte var klädmärket som först sa nej till Asher. Det var modellagenturen som inte kunde tänka sig att inkludera ett barn med Downs syndrom.
Det var dock först efter att Meagan delade nobbningen av modellagenturen i facebookgruppen "Kids with downs syndrome" som saker började hända. Med hjälp av gruppen har Asher blivit en viral succé och hundratusentals personer har stöttat Asher och hans familj.
(texten fortsätter under inlägget)
Meagan säger till The Mighty att hon inte vill att anledningen till erbjudandet är för att det blivit viralt utan för att Asher verkligen kan bidra i deras reklam.
Asher kan nu inleda en karriär som modell och bidra till att Downs syndrom blir mer synligt överallt. "Det är dags att barn med Downs syndrom inte bara är en trend inom reklamvärlden. De är här för att stanna!" som Meagan Nash själv säger till The Mighty.
Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.