Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Den här artikeln ingår för dig som är kund.

Telia "provar" mer surf i mobilen

Telia antar inte Tele 2:s utmaning med höjda datatak i abonnemangen rakt av. Bolaget höjer i stället mängden data under en tvåmånaders kampanj för att utforska kundernas nya beteenden.

Många svenskar har det senaste året upptäckt att datamängden i mobilabonnemanget inte räckt månaden ut när de tittat på Netflix och Youtube. Tele 2 höjde för drygt två veckor sedan datataken i sina abonnemang, som mest till 100 Gb i månaden.

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

Telias svar blir en kampanj där datamängden fördubblas, men bara till 9 april och som mest till 40 Gb. Befintliga kunder kan ta del av erbjudandet via Telias hemsida eller kundtjänst.

-Vi kör det som en kampanj i första läget och det är också ett sätt att känna av marknaden. Det är faktiskt otroligt få kunder som använder de största datamängderna. Vi vill erbjuda det kunderna vill ha och inte sådant som de aldrig använder, säger Hélène Barnekow, vice vd och kommersiell chef på TeliaSonera.