Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Den här artikeln ingår för dig som är kund.

Storbanken låg nere i flera timmar

Ett nätverksproblem skapade problem för Nordeas kunder under tisdagseftermiddagen. Internet- och mobilbanken låg nere under flera timmar.
– Just nu håller vi på att kolla på problemet, sa Carl Henren på Nordeas presstjänst, vid 14.30.

Felet uppdagades vid 14.30 på tisdagseftermiddagen efter att flera kunder upptäckt att de inte kunde logga in på sina konton.

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

– Vi är medvetna och håller på att kolla på problemet just nu, sa Carl Henren på Nordeas presstjänst, tidigare under eftermiddagen.

Strax efter 17 på tisdagseftermiddagen fungerade åter igen alla funktioner i appen och på webben.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.