Storbanken låg nere i flera timmar

Ett nätverksproblem skapade problem för Nordeas kunder under tisdagseftermiddagen. Internet- och mobilbanken låg nere under flera timmar.
– Just nu håller vi på att kolla på problemet, sa Carl Henren på Nordeas presstjänst, vid 14.30.

ANNONS
|

Felet uppdagades vid 14.30 på tisdagseftermiddagen efter att flera kunder upptäckt att de inte kunde logga in på sina konton.

– Vi är medvetna och håller på att kolla på problemet just nu, sa Carl Henren på Nordeas presstjänst, tidigare under eftermiddagen.

Strax efter 17 på tisdagseftermiddagen fungerade åter igen alla funktioner i appen och på webben.

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS