Irene Krohn säger att det rörde sig om ett tekniskt fel i de interna tekniska systemet. Felet pågick under kortare tid och det är enligt Telia nu är fixat.
– Det mesta ska vara uppe och funka, men det kan vara en del eftersläpningar, säger Telias presschef Irene Krohn.
Exakt hur länge kunder kan fortsätta påverkas av eftersläpningarna vet man inte. Det är även oklart exakt hur många som drabbades av felet.
– Det är naturligtvis alltid allvarligt när det händer något som påverkar kundens tjänster men ibland kan det tyvärr inträffa.
Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.
Kommentarer
Kommentera artikeln
Vad tycker du? Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.