När Thomas Karlberg fick tillbaka sin skrivare från service fick han beskedet att det inte var något fel på den. När den fortfarande inte fungerade fick han nog och gjorde ett besök på företagets kundtjänst som de sent kommer att glömma. Bild: Facebook
När Thomas Karlberg fick tillbaka sin skrivare från service fick han beskedet att det inte var något fel på den. När den fortfarande inte fungerade fick han nog och gjorde ett besök på företagets kundtjänst som de sent kommer att glömma. Bild: Facebook

Arga kunden gör succé på nätet

Har du någon gång verkligen velat drämma näven i bordet och säga till kundtjänsten vad du verkligen tycker? Då kommer du att älska videon av en arg kund på Elgiganten som gör succé i sociala medier.

ANNONS
|

I fredags var Linda Karlberg på Elgiganten i Sisjön i Göteborg tillsammans med sin pappa Thomas, som fått tillbaka en skrivare som han lämnat in för reparation. Hon misstänkte att han inte var helt nöjd med den service han fått och slog på mobilkameran för att dokumentera hans agerande.

– När han fick tillbaka skrivaren sa de att det inte var något fel på den och att den fungerade. Men när han testade den så fungerade den inte igen, så jag vet att han var minst sagt upprörd, förklarar Linda Karlberg.

Starka scener

I klippet, som nu gjort succé på Facebook, syns pappa Thomas inleda ett samtal med servicepersonalen innan han plötsligt kastar skrivaren i golvet och argt lämnar butiken. På vägen ut hamrar han på en maskin och utvärderar vad han tycker om sitt bemötande.

ANNONS

– Tror du att jag lämnar in en skrivare utan att det är fel på den, utbrister han upprört innan han med full kraft slänger skrivaren i golvet.

Adrenalinet rusade

Thomas Karlberg förklarar att han var rejält förbannad över butikens agerande.

– Jag var trött på den där skrivaren redan när jag lämnade in den, och när de sedan sa att det inte var något fel på den. Jag kände pulsen stiga och adrenalinet rusa till och blev förbannad på hela händelsen. Varför skulle man lämna in en skrivare om det inte är något fel på den?, säger han om händelsen.

I skrivande stund har filmen över 370 000 visningar på Facebook och har delats 2 500 gånger. Linda Karlberg berättar att den spridits på såväl en humorsida i Mellanöstern och att hon har bekanta i Kuba som hört av sig efter att ha sett filmen.

– Det var verkligen inte vad vi hade förväntat oss. Jag tänkte att det kunde vara en kul grej för vänner och bekanta, säger Linda Karlberg.

Bland kommentarerna till klippet finns både de som känner igen sig och uttrycker att de själva önskar att de vågat göra samma sak när de varit med om liknande händelser, men också de som tycker att Thomas Karlberg överreagerar och till och med beter sig som en idiot. Två dagar efter händelsen har Thomas lugnat ner sig.

ANNONS

– Nej, jag är inte arg nu längre. Det rann av mig precis när jag drämde den i golvet. Det kändes skönt att bli av med skrivaren, så slipper jag bli förbannad när den inte fungerar. Jag är glad att det problemet är ur världen, säger han.

Ingenting emot personalen

Både Linda och Thomas Karlberg vill tydligt poängtera att de inte haft som avsikt att hänga ut personalen på Elgiganten och i synnerhet inte den man som oturligt nog stod i servicedisken när de var där i fredags.

– Jag hade absolut inget syfta att skämma ut honom, utan det är snarare farsan som gör bort sig, säger Linda Karlberg.

– Han gjorde absolut inget fel och det vill jag säga att det inte var riktat på något sätt mot honom, utan mot hur jag blivit behadlad tidigare, säger Thomas instämmande.

"Obehagligt"

Elgigantens pressansvariga, Jessica Wallin, berättar att hon sett klippet och meddelar att företaget arbetar internt med att hantera det.

– Jag kan bara uttala mig från det jag sett och jag kan tycka att det är lite obehagligt. Om jag hade varit vår personal i den situationen hade jag varit både obekväm och rädd i den här situationen.

Hon säger att det är för tidigt att uttala sig om huruvida Thomas Karlberg gjort något olagligt och att hon först vill prata med personalen på plats.

ANNONS

– Jag kan förstå att kunder blir arga, och eftersom det är hans egen skrivare som han slänger i backen så kan vi inte säga så mycket om det. Däremot när det blir ett mer fysiskt inslag att han slänger den i backen, då blir det lite hotfullt, säger hon.

ANNONS