Lidl har sämst rykte – men lockar fler och fler kunder
Coop klassas som den mest hållbara matkedjan av svenskarna men tappar ändå marknadsandelar enligt den senaste sammanställningen av dagligvarukartan. Samtidigt uppfattas Lidl som minst etisk av matkedjorna – men det hindrar inte att fler svenskar handlar i deras butiker.
– Vi vill gärna vara etiska men plånboken styr mer, säger Robert Gelmanovski, vd vid analysföretaget Nordic Brand.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
sedan 50% rabatt i 3 mån, därefter ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.