26 november: Zlatan – är varumärket större än fotbollsspelaren?

Sveriges störste fotbollsspelare genom alla tider skapar större snackisar vid sidan av planen än på den, senast i en antydan till flört med Hammarby IF. Men kan man tro på det, eller är det bara ännu en PR-kupp?

ANNONS
|

Zlatan lägger upp en bild på en Hammarbytröja med hans namn. Det är tillräckligt för att internet ska börja koka. Men kan man ta inlägget på allvar, eller är det ytterligare ett PR-trick? GP:s fotbollsredaktör Fredrik Östberg resonerar kring framtiden för Zlatan – både som varumärke och fotbollsspelare.

Dessutom: Försvaret söker med miniubåt efter försvunna Wilma Andersson, våldsbrottsling har rymt från rättspsyk i Göteborg och Östersunds FK förlorar elitlicensen.

Programledare: Andreas Granath

Fakta: Nyhetspodden

Göteborgs-Posten ger dig de viktigaste nyheterna och fördjupningarna – varje vardag. Förstå dagen med Nyhetspodden.

Nyhetspodden finns där poddar finns. Sök på Nyhetspodden i din spelare eller följ länkarna nedan:

Nyhetspodden på Spotify

Nyhetspodden på Apple Podcasts

Nyhetspodden på Google Podcasts

Nyhetspodden på Acast

Nyhetspodden på GP.se

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS