Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Omfattande problem med Västtrafiks app

Under torsdagsmorgonen hade Västtrafik omfattande problem med sin biljettjänst i appen To Go. Detta medförde att det inte gick att köpa eller visa upp biljetter i appen.

Västtrafik meddelade strax innan halv åtta att man fått omfattande problem med sin betaltjänst To Go.

– Just nu kan du inte köpa en biljett eller visa upp din biljett i appen Västtrafik To Go, skriver Brian Hansen, störningskoordinator vid Västtrafik, i ett mail.

Västtrafik löste tillfälligt problemet genom att skicka ut en tillfällig, gratis biljett till alla resenärer som hade appen nedladdad. Den biljetten gällde i hela regionen i 30 minuter och förlängdes om störningen fortsätter.

– För att kunna få en tillfällig biljett måste appen vara uppdaterad till den senaste versionen, skriver Brian Hansen.

Vid 08.40 meddelade Västtrafik att man återigen kunde köpa biljett genom appen.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.