App ger väderanpassade Göteborgstips

ANNONS
|

En väderbaserad app är årets nyhet när det gäller att locka turister till Göteborg. Appen anpassar upplevelsetipsen efter vädret och det är bara att skaka mobilen om man vill ha flera alternativ.

Redan på måndagen smygstartades kampanjen En perfekt dag.

Förutom väderappen satsar Göteborg i år på en kampanjfilm som ska rulla både i Sverige och Norge på Youtube, på banners på Facebook, mobilbanners och länkar på Google Adwords.

- Vi brukar satsa mycket resurser på våra sommarkampanjer. I år ville vi ta till litet nya grepp, säger Niclas Eklund, kampanjledare på Göteborg & co.

ANNONS

- Vår absoluta målgrupp under sommarsemestern är barnfamiljerna. Vi ville använda oss av kanaler där de yngre också känner sig hemma.

- Med hjälp av väderappen kan föräldrar säkerställa att man får en så perfekt dag som möjlig, oavsett väder.

Appen, kampanjfilmen och tips på allt man kan göra i Göteborg ligger på goteborg.com.

Appen finns för både iphone och android och är gratis att ladda ner.

Dessutom skickas som vanligt ett sommarmagasin ut. Nästa vecka går 700 0000 magasin ut i Sverige och veckan därpå 150 000 i Norge.

Bakom satsningen står Liseberg, Universeum och Göteborg & co.

ANNONS