Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Per Wallentin, Nordic Business Director för Hede Fashion Outlet, ser fram emot nyöppningen den 24 oktober.

Nu har nya Hede Fashion Outlet öppnat – så här ser det ut

Torsdagen den 24 oktober invigdes Hede Fashion Outlets storsatsning på 3 000 nybyggda kvadratmeter med plats för 14 nya butiker. ”Målet är att bli en destination för upplevelser och shopping, där besökarna kan spendera en halv dag”, säger Per Wallentin, Nordic Business Director för Hede Fashion Outlet.

Optimismen sprudlar på Hede och framtiden är ljus. Inte nog med att utbyggnaden är klar och att det numera finns totalt 70 prisvärda outletbutiker på området – under året har omsättningen ökat med 10 procent och antalet besökare med 5 procent, jämfört med i fjol.

Grand Opening av nya Hede Fashion Outlet – läs mer här!

– Det är fantastiskt och detta visar att kunderna vill ha bra kvalitet, från tidlösa kollektioner, till ett bra pris, säger Per Wallentin.

Maria Anderson, Nordic Marketing Manager på Hede Fashion Outlet.

Lyssnat på kunderna

I samband med nyöppningen flyttar elva nya varumärken in på området.

– Butikerna har insett att det är viktigt att hålla i sina framgångsrika koncept även i outletsammanhang. Så det vi har här är riktigt fina och välkända varumärkesbutiker, fast med priser som är nedsatta med 30-70 procent, förklarar Maria Anderson, Nordic Marketing Manager på Hede Fashion Outlet.

Foodtrucks på plats

Så hur ser det nu ut när det nya Hede står klart? Via huvudentrén går man direkt in i den nybyggda delen. Här finns flera nya och spännande bekantskaper som Calvin Klein, SAND och Reima.

– Utbyggnaden har också gjort det möjligt för flera av de redan befintliga outletbutikerna på området att kunna erbjuda ett större och utökat sortiment. Hit hör bland andra Adidas och GANT, förklarar Maria.

Längst ned på den nya butiksgatan når man den välbekanta glaspyramiden. Under den finns numera en nyanlagd och modern lekplats. Och fortsätter man hela varvet runt går det inte att ta miste på att hela området fräschats upp med nya fasader och planteringar. I hjärtat av centret doftar det dessutom helt fantastiskt från den populära Churros-vagnen.

Bli medlem i Hede Fashion Club och få ytterligare rabatter på din shopping – läs mer här

– Att vi har foodtrucks här på området med jämna mellanrum är bara ett exempel på att det nästan alltid händer något extra på Hede. Vi ska erbjuda mer än shopping och vi vill verkligen överträffa besökarnas förväntningar, berättar Maria Anderson.

Prisvärd kvalitetsshopping

Satsningarna på att bli en ännu mer attraktiv destination verkar alltså fungera. Shoppinglystna turister från exempelvis Asien, Tyskland och Skandinavien har redan hittat hit, även om västsvenskarna självklart är de som lockas i första hand. Ta bara en sådan sak som att pendeltåget från Göteborg, till stationen i Hede, inte ens tar 20 minuter.

– Många ser ett besök hos oss som en trevlig utflykt för hela familjen, och det tror jag är en del av vår framgång. Vi vill positionera oss både som en aktör som erbjuder prisvärd kvalitetsshopping och som en upplevelse, värd att återvända till, säger Per Wallentin.