Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Hej

Hej

Mattias Larsen, samordnare och Daniel Nilsson, platschef diskuterar säkerhet och planerar förarbetet inför ett ställningsbygge. Vi får in tusentals uppdragsförfrågningar varje år. Vi tar alla uppdrag på lika stort allvar.

Montering med minutiöst förarbete och planering

Sydställningar utför arbete på runt 700-800 arbetsplatser om året och varje plats är unik.

– Vi vill utveckla våra interna processer för att hitta ett resultat som passar våra uppdragsgivare allra bäst. Så fort en potentiell kund hör av sig sätter vi igång för att se hur vi på bästa sätt kan lösa det som de vill ha hjälp med, säger Daniel Nilsson, platschef. Det handlar om att beräkna hur vi kan transportera ställningsmaterial på bästa sätt till arbetsplatsen och bedöma eventuella risker för våra medarbetare och för dem som ska använda ställningarna därefter. Varje uppdrag är unikt och ibland krävs speciallösningar.

Sydställningar har en stor bredd på uppdragen, alltifrån stora och långa projekt på uppdrag av industrier eller byggföretag till mindre projekt för privatpersoner.

– Vi vill vara säkra på att kunderna får precis det som de vill ha. En del av våra beställare vet exakt vad de behöver, andra är mindre vana vid att göra beställningar och då måste vi börja dialogen med att verkligen förstå deras behov och erbjuda lösningar som passar dem, säger Daniel.

För nybyggnationer finns som regel detaljerade ritningar att förhålla sig till, men när det gäller renoveringar av äldre byggnader åker Sydställningar ut och dokumenterar, fotograferar och tar fram ritningar.

– Vi vill ha en bra och nära dialog med våra kunder och förvissa oss om att vi tar fram rätt ställning till rätt ändamål och pris. Den dokumentation och de ritningar som vi använder oss av för att räkna ut projektets omfattning och kostnad ska alla som är involverade ha tillgång till. I vissa större uppdrag använder vi oss av 3D-modellering för att ännu tydligare kunna visa och presentera för våra kunder hur vi tänker oss att arbetet ska utföras. Ritningarna finns tillgängliga digitalt i montörernas mobiltelefoner och i en fysisk mapp i anslutning till arbetsplatsen.

– Auktoriseringen är ett sätt för oss att visa att vi håller vad vi lovar. Vi vill att våra kunder är nöjda och rekommenderar oss till andra, säger Daniel.