Toan stank, duschen var sönder och restaurangen var ohygienisk .
Toan stank, duschen var sönder och restaurangen var ohygienisk .

Inga pengar tillbaka för stinkande toa

ANNONS
|

Paret hade bokat en veckas semester på ett trestjärnigt hotell i Bodrum med Turkietresor. Men det var inte mycket som blev som man hoppats. "Hotellet var en katastrof och semestern blev förstörd" skriver resenären i sin anmälan i Allmänna Reklamationsnämnden ARN och kräver pengarna tillbaka. Hon menar att det var smutsigt överallt- Rummet blev aldrig ordentligt städat, det fattades handdukar, toan luktade och spolningen fungerade inte och duschen var sönder. Utomhus var det inte mycket bättre.

Poolområdet var ostädat, solstolarna sönder och dessutom oftast upptagna. Och vattenrutschbanan var bara öppen två timmar per dag. Och i restaurangen var maten inte nylagad, kockarna hade smutsiga händer och porslinet var inte ordentligt diskat.

ANNONS

Resenären påpekar att resebyrån har ändrat beskrivningen av hotellet efter deras resa och att de nu framgår att hotellet inte har någon hög standard.

Turkietresor säger i sitt svar att hotellet höll en genomsnittlig standard för resmålet. Man menar också att det framgick i hotellbeskrivningen att "hotellets rum är lite slitna och badrummen är något slitna". Man menar också att hotellet har strikta rutiner för matlagning och hygien och att man inte hittat brister vid kontroller.

Framför allt framhåller man att resenären inte framfört några klagomål på resmålet, utan först när hon kommit hem. Därför har man heller inte haft en chans att rätta till eventuella problem.

ARN går på researrangörens linje. För att kunna komma ifråga för ersättning måste man ha klagat på plats och gett dem möjlighet att åtgärda problemet. Eftersom det inte gjorde avslår ARN kravet.

ANNONS