Frukosten avgör vid hotellbokning

ANNONS
|

Enligt en ny undersökning är det frukosterbjudandet som är tungan på vågen när svenskar ska välja hotell. Hela 8 av 10 anser att frukostens kvalitet är den viktigaste faktorn och 98 procent äter frukosten vid sitt besök.

God tvåa kommer tillgången till internet som på senare år har seglat om både hotellets rykte och städningen som mest säljande faktor.

Bakom undersökningen står mjölktillverkaren Skånemejerier som framförallt har frågat människor i södra Sverige och västkustbor om deras preferenser.

Vad gäller frukostmaten är det en klassisk skandinavisk frukost med juice, ägg, grovt bröd, grönsaker och frukt som går hem. Hälften av de tillfrågade personerna ser gärna att frukosten är lokalproducerad.

ANNONS

1. Frukost 86%

2. Internet 49%

3. Bra rykte 34%

4. Städ & tvätt 30%

5. TV-kanaler 19%

Källa: Skånemejerier

ANNONS