SAS vill inte betala strejkdrabbade resenärer EU-ersättning
Anmälningar väller in till Allmänna reklamationsnämnden efter pilotstrejken. Men trots att nämnden ännu inte har fattat något beslut har SAS gått ut med att man anser att strejken är en extraordinär händelse och att ersättning då inte kommer att betalas ut.
– Det är provocerande mot svenska konsumenter. På lång sikt undergräver ett sådant förhållningssätt förtroendet för ett av de främsta verktyg som svenska konsumenter har, säger konsumentministern Ardalan Shekarabi (S).
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
sedan 50% rabatt i 3 mån, därefter ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.