Dyra och dåliga kängor

ANNONS
|

Marina Fortunato berättar för GP Konsuments reporter Nils Svensson:

" Det var de dyraste kängorna jag någonsin köpt, 1 500 kronor. Samtidigt är det kanske det sämsta paret skor jag varit ägare till. Jag har haft boots som hållit i 10-15 år, men det här paret höll inte måttet ens för några korta promenader.

Eftersom mina förra kängor gått sönder skulle jag i höst köpa nya. Jag provade säkert 30 par innan jag för en månad sedan hittade kängorna på Johanssons skor vid Kungstorget.

Jag är från Italien och kan det här med skor, och jag älskar skor. Expediten gav mig noggranna förhållningsorder om att impregnera skorna, och det gjorde jag direkt. Redan första gången jag hade kängorna märkte jag att det färgade av sig på hälen. Ajdå, här har jag inte gjort något bra köp, tänkte jag.

ANNONS

Några dagar senare var jag ute och gick efter att det hade regnat. När jag tog av mig kängorna var strumporna genomblöta framtill.

I butiken sade biträdet till mig att kängorna var från Spanien och skinnet var så fint att det inte tålde vatten.

När jag insisterade på att reklamera skorna fick jag lämna skorna och komma tillbaka efter tre dagar. När jag återvände efter fem dagar, hade inget hänt. Jag ombads att gå en sväng så skulle de ringa från butiken till någon inköpsansvarig. Väl tillbaka efter tio minuter överlämnade personalen skorna med ett leende och förklarade att det inte var något fel på dem. De skulle bara användas på torr mark. Precis som det inte skulle kunna regna i Spanien. Budskapet var att jag kunde gå till Konsument Göteborg om jag ville, man brydde sig inte. Jag kände att man inte tog mig på allvar, och visade ingen respekt för mig som kund.

Det här är att luras. Vem vill betala 1 500 kronor för kängor som bara kan användas på torr mark.

Jag har en tydlig känsla av att skor bara blir sämre och sämre. Det här är mitt tredje par kängor på lika många år. Vi förväntas köpa och slänga och acceptera den dåliga kvalitén. "

ANNONS

ANNONS