Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Träna på stranden!

Stark och slimmad på stranden. Tre snabba strandövningar för mage, rygg, bröst och armar.

Tre snabba övningar att göra på stranden - styrketräning du kan göra i smyg medan barnen leker i vattenbrynet. Kombinera gärna med en snabb promenad.


1. Gör 10-20 armhävningar (börja på knäna om det känns för tungt, det är viktigare att hitta rätt teknik än att fuska och göra många). Håll ryggen rak och dra in magen, så får du statisk magträning samtidigt.

2. Lägg dig ner på mage på en handduk eller med en badring mellan dig och underlaget. Lyft höger arm och vänster ben, sträck ordentligt framåt resp. bakåt och gör dig så lång som möjligt, håll kvar 1-2 sekunder. Byt och sträck vänster arm och höger ben. Upprepa och gör 10 växlingar.

3. Ligg kvar på mage. Händerna vid öronen, dra samman skulderbladen samtidigt som du lyfter upp övre delen av ryggen, håll kvar 1-2 sekunder. Upprepa 10-20 gånger.

Börja nu om från början och gör ytterligare 2 set.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.