Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Passa på att ta en promenad tillsammans när du har möten med kollegor eller affärsbekanta.

Så får du mer träningseffekt i vardagen

Många tycker att det är svårt att få tiden att räcka till, och tyvärr är träning en sak som ofta prioriteras bort – speciellt hos personer som är ovana vid att motionera. Öka rörligheten i vardagen, så kan du få träningseffekt utan att det tar extra tid.

Motverka stillasittandet så mycket som möjligt, res dig från kontorsstolen och rör på dig då och då under dagen. Res dig upp och gå och prata med kollegan istället för att skicka ett mail. Ställ hålslag, häftapparat och papperskorg så långt bort som möjligt i rummet, så att du tvingas resa dig upp oftare.

Haka på senaste trenden – walk n’ talk. Passa på att ta en promenad tillsammans när du har möten med kollegor eller affärsbekanta. Det är betydligt lättare att komma fram till kreativa idéer när man rör på sig och får nya intryck.

Skaffa ett höj- och sänkbart skrivbord. Det är bra att ändra arbetsställning då och då under dagen, dessutom ökar energiförbrukningen markant. När man står upp förbränner man upp till tre gånger mer kalorier än när man sitter, det kan göra stor skillnad på vikten på sikt.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.