Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt GP
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
Det är ett muntert gäng som varannan tisdag samlas för matlagningskurs på Träffpunkt Simonsland i Borås och lagar mat under gemytliga former. Medan pizzorna står i ugnen hinns det med en öl och lite småprat. Ikväll är sex av deltagarna på plats: Kjell Eliasson, Conny Olsson, Gert Jagestrand, Gert Andersson, Hans-Erik Mårtensson och Leif Andersson.  Bild: Nicklas Elmrin
Det är ett muntert gäng som varannan tisdag samlas för matlagningskurs på Träffpunkt Simonsland i Borås och lagar mat under gemytliga former. Medan pizzorna står i ugnen hinns det med en öl och lite småprat. Ikväll är sex av deltagarna på plats: Kjell Eliasson, Conny Olsson, Gert Jagestrand, Gert Andersson, Hans-Erik Mårtensson och Leif Andersson. Bild: Nicklas Elmrin

Mer fett och mindre grönt i kosten viktigt efter 65

Småät mer. Dra ner på grönsakerna. Ät mer protein och fett. Kanske inte de råd vi förväntar oss från Livsmedelsverket. Men från 65 år och uppåt behöver vi äta annorlunda för att inte förlora muskler och behålla hälsan. Så vad ska man äta – och vad bör man se upp med?